tisdag 13 januari 2015

Tvåhundra pass

Jag har ju redan berättat om ett av mina träningsmål för i år (Linköping halvmarathon) här på bloggen. Här kommer mitt övergripande mål för hela året. Innan nyårsklockorna ringer vill jag ha hunnit avverka 200 pass. Det blir lite drygt fyra pass/vecka vilket jag tycker är en lagom målsättning för min del. Kommer att försöka ligga på fem pass per vecka så länge jag kan/har tid/är frisk. Än så länge har jag skrapat ihop tio pass och det elfte kommer att genomföras om en stund. Jag är nöjd. Mer än nöjd faktiskt. Ända sedan ifjol vår har träningsglädjen åter igen sprudlat i mig och jag är inte rädd för att köra på ganska så hårt för att nå dit jag vill.
Ska som vanligt försöka variera träningen så mycket som möjligt för att inte bli uttråkad. Tyvärr har det blivit mycket gym det senaste på grund av mycket halka men jag kör minst 30 minuter cardio vid varje träningstillfälle. 
Har även adderat en morgonrutin den här veckan som består av 15-20 minuters mag/bål/ryggträning samt stretch. Har nämligen upptäckt att jag ignorerat dessa muskler alldeles för länge och jag har blivit svag. Efter dag fem med denna rutin kan jag säga att det känns jättebra. Det är en go start på dagen och med stretchen så känner man sig rejält uppmjukad och redo för jobb sen. Kommer definitivt att fortsätta med detta.
Ska bli riktigt intressant att se om jag kommer att klara detta ganska så tuffa mål jag satt upp. Har jag disciplinen och viljan som krävs? Jag tror och hoppas det och jag ska göra vad jag kan.


Inga kommentarer: