onsdag 31 juli 2013

Sista julidagen

Checkar av tredje sockerfria dagen och hittills går allt som på räls måste jag säga. Idag var den stora frestelsen en låda med chokladbiskvier men jag kollade snabbt åt andra hållet;)
Undrar om jag klarar att slå mitt rekord på 30 dagar utan sötsaker? Vore lite kul faktiskt men det är jäkligt tufft! Kan vara bra att ha en morot om inte annat.

Var lite bättre från urinvägsinfektionen imorse och fick faktiskt sova hela natten utan toabesök. MEN. Under senare delen av dagen så har jag fått ont i nedre delen av ryggen och magen är uppblåst som en ballong. Det är inte bra och jag misstänker att bakterierna har vandrat vidare. Måste nog ringa sjukhuset imorgon. Typiskt!

Annars har inte mycket hänt idag. Definitivt lugnare på jobbet och har inte fått värst mycket annat gjort sen heller. 

Lunchen idag fick bli en smarrig skinksallad med Västerbottenost och skagenröra.

Till middag slog jag på med helstekt fläskfilé, whiskeysås och färsk sparris. Mumsigt värre. Gäller att passa på nu när matlagningsinspirationen har återvänt. Viktigt viktigt att hålla sig ordentligt mätt under sockeravvänjningen! 


Sista julidagen är snart slut och det tar på sommaren. Lite ångestframkallande men med lite tur får vi en fin augustimånad också. Jag har ju semester om en och en halv vecka och det vore så skönt om man kunde spendera någon dag på stranden. 
Sen gillar jag på sätt och vis att man kommer in i rätt rutiner igen när skolan drar igång. Angelina ska börja ettan och Stefan börjar gymnasiet. Stort steg för båda två. Blir spännande. Hösten är helt okej. Vintern är en helt annan sak men då långt i förväg ska vi inte gå utan njuta av resten av sommaren.






Inga kommentarer: