torsdag 24 januari 2013

Lite krassligt

I dessa tider när det härjar magsjuka, influensor och annat smått och gott så har vi faktiskt klarat oss hyfsat undan en längre tid. Peter var ju lite krasslig vid jul men annars ingenting. Förrän nu. I tisdags låg jag hela kvällen med huvudvärk och kände mig helt död i kroppen. Missade till och med fotbollsträningen och då förstår ni kanske att jag verkligen inte var pigg:)

Igår kände jag mig något bättre men det sitter fast i mina förbaskade bihålor så huvudvärken kommer och går. Inget kul alls och någon träning har jag inte orkat med. Supertrist när man äntligen kommit in i ett flow.

Idag var det Angelinas tur. Upptäckte imorse att hon hade feber och så har hon ont i halsen. Peter kom hem så det blev inget vabbande för mig utan eftermiddagsjobb istället.

Fick en överraskande påhälsning på jobbet av en trogen bloggläsare som jag aldrig träffat förut. Vi hade en trevlig pratstund och jag lovade att skärpa till mig med bloggandet och nu har jag hållt det löftet:)

Igår var jag hos tandhygienisten och checkade mina gaddar. Har inte varit där på två år!! Kom igenom med godkänt den här gången också. Helt jäkla otroligt bra tänder måste jag ha. Nästa gång jag ska dit: 2015:)

Annars så har jag mest frusit de senaste dagarna. Tror fan inte att jag har frusit så i hela mitt liv som jag har gjort den hör vintern! Har sovit med kläderna på i två nätter nu. Våra värmepumpar har nämligen krånglat och igår när jag kom upp så var det femton grader bara i köket!!! Inte okej!
Idag munderade jag mig med polo på jobbet och det hjälpte att hålla värmen bättre. Nu verkar det som om det snart ska bli varmare ute och jag är knappast ledsen....Att frysa hela tiden gör mig på riktigt dåligt humör!

Ikväll kollade jag på hockey när jag kom hem och det var verkligen ingen höjdare. Färjestad spelade inte bra men lyckades peta in ett riktigt skitmål med bara 34 sekunder kvar och vann! Inte snygga tre poäng men viktiga!

Imorgon är det fredag redan och det tackar vi för! Löning för många dessutom så jag tippar på att det blir lite fart och fläkt på jobbet också:) Peter stannar hemma med Angelina imorgon också så jag slipper inte undan..

Nattinatt












1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt att ni varit/är krassliga, hoppas Angelina blir bra fort! Fryser också, sover i typ underställ duntäcke OCH överkast på, då ÄR det kallt. From nästa vecka ska det bli ändring säger dom, frågan är hur länge?
Ha det gott/Annamaria