söndag 20 januari 2013

Mörbultad och utvilad

Ännu en vecka har passerat och nu har jag haft lite blogguppehåll under helgen. Blir lätt så när man är ledig. Har så mycket annat att pyssla med:)

Den här helgen har varit riktigt lugn och skön. Kanonväder också även om det var riktigt kallt igår men vad gör väl det när SOLEN äntligen visar sig!

Igår kom vi äntligen iväg och hälsade på våra kära exgrannar och fick kolla in deras nya fina hus och även hälsa på deras nytillskott i familjen. Verkligen trevligt att träffa dem igen. Saknar dem rätt så ofta! J. följde med oss hem sen och lekte en stund med Angelina.
Kvällen blev stilla och jag kollade på Dirty Dancing för typ tusende gången:)

Idag passade jag och Lina på att ta oss upp till Tingevi för att åka lite skridskor när vädret för en gångs skull var perfekt. Angelina fick ju nya skridskor i julklapp men inte hunnit prova dem än. Det var faktiskt första gången någonsin som jag såg henne åka skridskor. Hon har ju bara åkt på förskolan förut. Efter en något tveksam start så gick det riktigt bra sen även om hon blev ganska så trött i fötterna:)
Själv har jag inte stått på ett par skridskor på säkert fyra-fem år men de takterna sitter i än. Har ju åkt hur mycket skridskor som helst i mina dar och jag älskar det!

När vi kom hem så fick Lina leka med Linnea och själv bänkade jag mig framför Manchester U.-Tottenham. Tuff match idag och det såg länge ut som om det skulle gå vägen med tre poäng även idag trots spelövertag av Tottenham men nej....I allra sista minuten kom kvitteringen och matchen slutade 1-1. Nåja det bar ett rättvist resultat och man kan ju inte vinna jämt. Robin van Persie nätade i vanlig ordning och är nu uppe i nitton mål! Han är helt fantastisk:)

Träningsvärk har också präglat den här helgen. Jag var ju på mitt första TRX-pass i fredags morse och Jesus säger jag bara. Det var riktigt tuff träning! Jag var helt skakig efteråt och när jag vaknade i går morse så kändes det som om någon hade hamrat sönder hela min överkropp! Det enda som kändes ok var benen. Kommer absolut att gå flera gånger om jag kan. Fredagspasset är fullt men det går ju att komma in på återbudsplatser kanske. Det var lite trixiga rent tekniskt med banden och hur man utförde vissa övningar men när man lär sig det så kommer det att bli ännu jobbigare. Detta var absolut träning som passar mig:)

Nu ska jag avsluta helgen med några avsnitt av Vampire Diaries:)
Nattinatt















Inga kommentarer: