söndag 27 januari 2013

Krafttag

Söndag igen och veckan är slut och för min del är jag lika glad för det. Det har varit en skitvecka. Angelina har varit sjuk, jag har känt mig trött, förkyld, deppig och uttråkad till max. Tycker ingenting är kul för tillfället och vad gör jag när jag är nere? Jo tröstäter skit och det har jag gjort heeela veckan och då mår jag ännu sämre och den onda cirkeln är igång.

Jag behöver något att fokusera på. Att jag är deppig beror nog mest på att jag inte kunnat träna på hela veckan. Mitt humör är verkligen beroende av det annars faller allt. I alla fall den här tiden på året. Varför tror ni att jag ledde tre-fyra träningspass i veckan i så många år? Av flera anledningar förstås men en stor anledning var att ha något att sysselsätta sig med under tråkmånaderna. För att överleva vintern.
Nu ska jag försöka ta tag i mig själv igen för det hjälper föga att gå runt och tycka synd om sig själv. Näe nya friska krafttag är det som gäller.

Inga kommentarer: