torsdag 3 januari 2013

Bara massor utav sport

Ja herregud vilken sportdag det har varit idag! Mest hela tiden faktiskt.
Småkronornas (ursäkta uttrycket) semi mot Ryssland i junior-VM blev en helt fantastiskt spännande match. Tror knappt jag andades på hela tredje perioden och fram till sista straffen var lagd! Vilken kyla han visade målisen Lundström och naturligtvis även Collberg som satte den avgörande straffen och tog Sverige till final mot USA.
Juniorhockey är verkligen inget för hjärtsvaga att kolla på. Vilken fart och vilket böljande spel! Coacherna måste slita sitt hår emellanåt men shit vad underhållande!

Färjestads match mot HV 71 blev raka motsatsen. Ett riktigt sömnpiller och FBK matade på med halvfarliga skott utifrån som inte gav någon som helst utdelning.
Även denna match gick till straffar men med sämre utgång för "mitt" lag då. Skit också!

Som ni hör så har även denna semesterdag varit riktigt slapp. Kan vara den lugnaste semester jag någonsin haft. Väldigt gött att bara skrota runt...
Linnea har varit här hela eftermiddagen och lekt med Angelina och sen fortsatte vi hem till brorsan så de fick leka lite till. Fullt sysselsatt med andra ord.

Jag har fixat ihop en musikquiz till kalaset på lördag. Knepigt faktiskt att veta om det blir för svårt eller för lätt. Det får fuga i alla fall:) Snälla mamma ställer i alla fall upp som barnvakt så nu är det också ordnat. Blir sista festen för en lååång tid framöver tror jag. Behöver nog minst ett par vita månader nu men man vet aldrig...

Har lyckats hålla mig borta från det vita giftet (läs socker) även idag men käkat lite nötter och mandlar. Mådde illa i eftermiddag också men jag tror att det beror på mitt ihärdiga kaffedrickande. Dricker vansinnigt mycket kaffe när jag är hemma! Får tänka på det imorgon.
Blev ägg och bacon både till frukost och kvällsmat samt pepparbiff och whiskeysås till middag. Imorgon ska jag baka fröbröd till frukost för att få lite variation.

Ingen träning idag men imorgon ska jag inviga mitt hantelset som jag fyndade av brorsan idag. Får väl spä på träningsvärken efter gymbesöket igår. Har ont överallt nästan och det är bäst att låta bli att hosta kan jag säga. Plankan har gjort sitt för min bål och mage;)

Nu ska jag fortsätta min sportdag med att titta på OS-krönikan på SvtPlay.
So long så länge





Inga kommentarer: