måndag 7 januari 2013

Vardagslunk igen

Idag var det då dags att sparka igång det nya arbetsåret. Efter en vecka med otroligt mycket slappande var jag tvungen att återigen ställa alarmet.
Hade ju i och för tur med att jag jobbade eftermiddag så behövde inte kliva upp förrän nästan åtta men det är tidigt om man jämför med hur länge vi har sovit under semestern.
Var ju på 40-årskalas i lördag som slutade tidigt på söndagsmorgonen så att säga att det var riktigt segt att kliva upp är årets understatement :)

Det var dock ganska så skönt att komma igång igen när man väl kom till jobbet. Vi ägnade stor del av dagen att rensa bort julen. Skönt att få det undanstökat även om det känns lite kymigt att slänga alla grejer man pysslat med i så många timmar rakt ned i sopsäcken...

Har haft fruktansvärt ont i nacken igen idag och fick faktiskt ta Ipren för att lindra värken något. Vet inte riktigt vad som har hänt. Den här gången har jag INTE vurpat på fyllan i alla fall;) Höll mig på benen hela lördagskvällen.
Kanske gjorde jag något tokigt igår när vi bar Peters ljud och ljusgrejer? Kan i vilket fall som helst inte vrida på huvudet. Blir det inte bättre snart så måste jag nog få ordentlig massage.

Kalaset i lördags var en riktig fullträff! Hade hur kul som helst! Kommer några halvtaskiga mobilbilder här nedan men de riktiga fotona lägger jag upp imorgon när jag har lite mera tid.
Rolig blandning på folk, roliga tävlingar och mycket sång och musik var det och sånt gillar jag! Tack än en gång till Lotta och Tommy:)

Hur går det då med sockerstoppet och en återgång till lågkolhydratkosten för min del? Jag fuskade i lördags och söndags men mellan tisdag-lördag gick det riktigt bra. Nu när allt har återgått till det normala så är det fullt fokus som gäller. Tror inte att det blir några problem. Jag är motiverad och det värsta suget fick jag bort redan förra veckan.
Undrar förresten hur många som började sitt nya liv idag?

Dagens matintag:
Frukost: 1 ägg, 2 baconskivor (inte hungrig)
Lunch: hamburgare med ost och bacon, hamburgerdressing, grönsaker , brieost
Middag: sweet chilikyckling med sweet chilisås, sallad

Innan jag lämnar så vill jag bara säga ett stort grattis till C. och P. som blev föräldrar till sitt tredje barn inatt! En liten pöjk blev det :)

Nu ska jag spela lite Songpop och sedan knoppa. Behöver nog ha all energi jag kan få till morgonen när kidsen ska upp för sin första skoldag för året!
So long så länge:)









Inga kommentarer: