lördag 29 december 2012

Lita inte på siffrorna

Glömde att nämna att jag faktiskt tog mod till mig igår morse och ställde mig på vågen. Kikade med ett öga bara och döm om min förvåning när jag fick se resultatet. Hade inte gått upp ett endaste gram sedan förra gången jag vägde mig i början av december! Jag som tippade på minst tre kilo plus!

Lyckan varade dock inte länge. Skulle kort efter vägningen kränga på mig ett par nytvättade Levi's och då kom sanningen fram som ett slag i fejset. Jag fick verkligen kämpa för att få upp dem över låren och rumpan! Tidigare i höstas var de där jeansen för stora... Så där ser man. Man ska inte lita på vågen. De ljuger-åt båda håll! Bara så ni vet:)

Nu sitter jag i lugn och ro och käkar frukost innan det är dags för jobb. Brukar i princip aldrig käka innan lördagsjobb men ska jag ens ha en chans att besegra sockermonstret idag så måste jag vara mätt åtminstone.

Ha en fin lördag allihopa så hörs vi:)

Inga kommentarer: