tisdag 13 november 2012

Kommer att få fan för det här!



Å shit säger jag! Jag gjorde det till slut. Tränade alltså. Efter cirka sex veckors träningsdvala så plockade jag till äntligen fram stepbräda, hantlar, gummiband och skivstång och körde ett ordentligt svettigt styrkepass. Jag är helt fucking färdig och skakar som ett asplöv i hela kroppen.
Körde totalt 45 minuter nonstop och det kändes så gött!

Det var inga större problem med biceps, axlar eller triceps men benen...herregud vad svag jag har blivit i mina ben! Efter nästan fem minuters benböjsövningar och cirka fem minuter utfall så var de som gelé. Kunde knappt gå ned för trappan efteråt! Magmusklerna är naturligtvis inte heller tiptop men inte så svaga som jag hade trott ändå.

Något säger mig att jag kommer att få fan för det här men det kan vara värt att stappla fram med kritisk träningsvärk i några dagar bara för att känna att man har gjort något vettigt. Hoppas att jag är igång på riktigt nu. Har tagit på mig att vikariera för Åsa på gympan till söndagen så jag behöver nog träna lite innan....
Är väldigt sugen på att springa en runda också och så länge det inte är is och snö så är det ju inga bekymmer.

Jag är helt slut men väldigt nöjd med mig själv:)

Inga kommentarer: