tisdag 16 oktober 2012

Kesellamoussedessert med chokladcreme

 
Igår testade jag något nytt på jobbet och det blev riktigt lyckat. Tyvärr kan jag inte ge er exakta angivelser på hela receptet eftersom jag bara blandade i lite hursomhelst när jag gjorde chokladcremen som ligger emellan men ni får prova er fram;)
Kesellamoussereceptet hittade jag här men som vanligt ändrade jag litegrann.
Den här kombinationen blev riktigt riktigt lyckad och godast blir de om de får stå i kylen en stund och bli riktigt kalla.
 
INGREDIENSER 4-6 PORTIONER:
Kesellamousse:
3 dl vispgrädde
2 dl kesella
0,5 dl Stevia strö
0,5 tsk vaniljpulver
cirka 250 g frysta hallon
 
Chokladcreme:
kakao
grädde
någon matsked Stevia strö
 
GÖR SÅHÄR:
1. Vispa grädden med sötningen och vaniljpulvret.
2. Blanda ner kesellan och vispa ihop med grädden
3. Rör ner de frysta hallonen och ställ in i kylen en liten stund så att hallonen tinar
4. Häll upp grädde i en skål och rör sedan försiktigt ned kakaon lite i taget
5. Tillsätt sötning och vispa sedan med elvisp till önskad konsistens på cremen. Den blir fast väldigt fort så vispa inte för länge! Häll i mer grädde om den blir för tjock.
6. Varva kesellamousse och chokladcreme i en skål eller dessertglas. Riv lite mörk choklad på toppen och garnera med bär eller liknande:)
 
 


 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men mumma mumma vad gott det låter!!!

Tessan sa...

Ja det här var en riktigt lyckad kombination! Nöjd med mig själv:)