onsdag 15 augusti 2012

Intressant om lågkolhydratkost och träning

Läste detta inlägg igår på bloggen www.stayfittn.blogspot.com och det var väldigt intressant tyckte jag. Om jag fattar det hela rätt ska man helst äta lite kolhydrater men "rätt" sorts kolhydrater vid speciellt utvalda tillfällen om man både vill tappa fett och bygga muskler. Samt ha en "fuskdag" för att lura kroppen att förbränna mer fett.
Det där med "fuskdag" kan jag intyga att det funkar för min del i alla fall om det sker i kontrollerade former. Tyvärr så klarar ju tyvärr inte alltid av att hålla de där "fuskdagarna" till bara en alltid så frågan är vad som är bäst att göra. Jag har märkt flera gånger att man liksom kan "kicka" igång en viktnedgång några dagar efter att man till exempel har käkat en pizza eller lite godis. Sen när man har skärpt till sig och äter lågkolhydratkost igen så går vikten ner.

Jag brukar försöka att hålla nere kolhydraterna de dagar jag inte tränar. vet jag att jag ska springa ett tufft pass eller spela fotboll så kanske jag äter lite morötter, nötter eller liknande och det brukar funka ganska bra. Intressant inlägg var det i vilket fall som helst. Vad tycker ni?

Inga kommentarer: