tisdag 29 maj 2012

Bättre och bättre dag för dag


Nu har jag nattat resten av familjen så nu passar jag på att slänga ned några rader. Har lite bloggabstinens nu faktiskt. Är ganska så pigg själv eftersom jag har varit på fotbollsträning ikväll. Shit vad roligt det var! För min del den bästa träningen hittills. Kändes som om det lossnade litegrann idag och jag klarade att hålla i bollen mera och passa bättre. Lyckades till och med näta och det är inte var dag:)) Sprang en hel del också så jag är supernöjd. Verkligen askul! Nu börjar jag att bli riktigt sugen på att spela match men det får vänta någon vecka till så får vi se...

I helgen har jag varit ledig som sagt och passat på att njuta av underbart väder. Här kommer lite blandade bilder med vad jag har haft för mig...

Lördagen ägnades åt allmänt slappande i solen (ja förutom att jag faktiskt klippte gräsmattan också) och naturligtvis blev det god grillad mat och lite low carböl...Underbart med grillat!

Vi köpte en liten plaskpool till Lina (standard varje år eftersom katterna river sönder dem) så hon kunde svalka sig lite. Alltid lika populärt....

Senare på kvällen var det då dags att svida om för lite fest...

...och hamnade först i solstolen hemma hos brodern...

...som var mer än nöjd med att ta en bira i solen...

Småtjejerna fick stanna hemma och busa med snälla A. som ställde upp som barnvakt medans vi drog vidare till Lotta på förfest och sedan vidare upp till hotellet.

Kvällens underhållning stod
för och det var massvis med folk och bra drag. Jag var dock inte riktigt på värsta partyhumöret (som jag oftast är på när jag väl går ut). Kände mig lite sliten och trött men kul hade jag ändå! Blev lite dansande också eftersom det var DJ efteråt så jag var inte hemma förrän vid tre någongång...

Fick ett bryskt uppvaknande på söndag morgon så jag hade liksom inte tid att vara bakis men efter lite strulande så ordnade det upp sig till sist. Brukar ju göra det:))
Visade sig att Stefan skulle spela fotbollsmatch så det blev en tur till Tingevi. Först såg vi matchen ifrån lekparken eftersom Lina absolut ville vara där men det blev alldeles för varmt efter ett tag. Knallade ned till planen och placerade oss i skuggan av ett träd istället.

Efter matchen var vi så varma så vi kände att vi var tvungna att bada. Därför passade det fint med att ta premiärturen med Millan. Blev en kort resa ut till Nolholmen och årets första dopp. Hade lite otur för temperaturen var "bara" 18,6 grader och för någon dag sedan var det 22 grader men det gick fint ändå. Svalkade skönt i alla fall och det gick att ligga i en liten stund åtminstone.
Lade ut en film från båtturen i videobloggen om ni har lust att kika:))

På kvällen kollade jag på Mästarnas Mästare och oj vilket duktigt gäng som tävlar nu! Tror att Pernilla Wiberg tar hem hela tävlingen faktiskt. Hon är superduktig på allt hon gör och en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Verkar vara i grym fysisk form fortfarande också.

Sen skulle vi kolla på Dark Knight men där tog orken slut för Tessan. Somnade efter halva filmen. Det är faktiskt tredje gången jag försöker kolla på den filmen och tre gånger har jag somnat. Inte för att den är dålig men jag har väl varit väldigt sliten alla gångerna....

Måste ju bara kommentera Loreens jordskredsseger i Eurovison också. Fy fan va gött! Första gången jag hörde Euphoria var i bilen på väg till jobbet en morgon (missade första delfinalen) och håret reste sig på armarna när refrängen kom. Jag älskade den låten från första stund och det känns på något sätt bra att hela Europa fattar vilken fantastisk låt  och vilken stjärna Loreen är. Hon har alla kvaliteér för att kunna bli en världsstjärna faktiskt.
Hann att se hennes framträdande innan vi gick ut i lördags och det var verkligen helt perfekt! Hon trollbinder med sin show den där tjejen! SÅ JÄVLA BRA!
Grattis Loreen











Inga kommentarer: