onsdag 30 november 2011

Operation

Hann inte blogga igår kväll för det var en viss liten tjej som vägrade sova i tid (somnade i bilen på väg hem ifrån Arvika) så jag tror nästan att jag somnade först...Vi fick det ganska så väntade beskedet av doktorn att det blir operation av körteln bakom näsan MEN det tillkom en del som jag inte riktigt hade väntat mig också. Angelina ska operera rubbet. Bort med körtel, halsmandlar och in med rör i öronen. Hela fadderallan. När jag sa att hon hörde väldigt dåligt så tog en snäll doktor sig tid att kolla detta och jäpp, det var riktigt illa med hörseln så de tyckte det var lika bra att även sätta in rör när de ändå skulle operera. Huga!
Det som är kruxet är ju att vi snart ska ut och flyga och min första tanke var att vänta med operationen tills vi kommer hem men det var innan jag fick reda på hur illa det var med öronen. Doktorn tyckte absolut att vi skulle operera före vi åker eftersom trycket kan bli för stort när man flyger. Med andra ord blir det en kamp mot klockan. Dokorn sa visserligen att väntetiden är ovanligt kort just nu men man vill ju att hon ska hinna bli bra också innan man åker. Det hade väl varit en sak om det bara var öronen och körteln men halsmandlarna är ju ett lite större ingrepp och hon måste vara hemma i en vecka. Usch och fy vad gruvsamt det kommer att bli! Nog för att jag har världens duktigaste tjej men det kommer inte att bli kul direkt...förhoppningsvis kommer hon i alla fall att bli av med alla besvär och då är det ju klart värt det.

Eftersom Lina var så duktig hos doktorn spatserade vi till leksaksaffären och hon fick välja ett par saker. Blev ett Smurfyatzy och en Scobidoo-slime:)) Lite mat hann vi också få i oss innan det var dags för hemfärd. Någon step up blev det tyvärr inte för mig ändå eftersom det var för få anmälda. Lite manfall denna vecka...undrar vad det beror på?

Vi spelade smurfyatzy istället när vi kom hem och det var riktigt kul. Sen kollade jag på Desperate Housewives och sen blev det inget mer gjort den här kvällen...

Imorse skulle jag ha gått upp tidigt men så blev inte riktigt fallet. Vaknade fem i åtta som tur var så att jag hann få iväg Stefan till skolan. Är astrött! Lina är också astrött och sover fortfarande. Ska försöka få upp henne snart för vi ska till tandläkaren klockan tio och sen är det jobb och dagis som vanligt...
Se ya!

1 kommentar:

Emelie sa...

Uch låter inge vidare alls de där håller tummarna för att allt går bra och att ni får åka utomlands som planerat. kram