fredag 2 januari 2015

Vi vänder blad

Så var det då dags för ett nytt oskrivet år i livet. 2015. Året när jag ska fylla trettiofem. Vad ska jag fylla dessa tolv månader med?
När jag satt på nyårsafton med mina relativt nyvunna vänner Anna och Bella så gick vi igenom litegrann vad vi hade för mål, förväntningar och förhoppningar inför 2015.
Mitt var att jag ska fortsätta att utmana mig själv till att klara av saker/göra saker jag inte gjort förut. Det var målet även under 2014 men nu ska jag höja ribban ytterligare ett snäpp.
Att verkligen våga göra saker man bara pratar om. Att få tummen ur och kliva ur komfortzonen. Det är något som är viktigt för mig. Det behöver inte alltid handla om stora grejer men känslan av att få saker och ting gjorda är underbar.

Några saker jag prickade av från min "to-do"-lista 2014 var:

Utmana höjdskräcken och åka Fritt Fall Tilt på Gröna Lund under semestern i somras. En obeskrivlig svindlande och adrenalinfylld känsla.

Tack vare mina snälla (och småfega) chefer fick jag åka lite rally med Emil Kåberg under Hästkraftshelgen i juli.
Så jäkla kul och den där Emil var en både snygg och trevlig prick;)


Jag fick för mig att det vore kul att klafsa omkring en mil i lera och vatten så jag anmälde mig till Tjurruset. Något av det roligaste jag har gjort. Helt klart en upplevelse som man vill prova på igen!

Jag började styrketräna på riktigt och tycker numera det är en fröjd att gå till gymmet. Stark börjar jag också bli.

I maj slutade jag snusa. Är fortfarande lite småberoende av "fusksnus"men har inte fuskat på riktigt och hållt mig borta från all nikotin sen dess.

Jag rullade mig för första gången i snö på Alla Hjärtans Dag.

Jag åkte båt och badade i Vättern när sommarn var som kallast. Endast 16-17 grader i vattnet.

Varit i Stockholm mer än vanligt och fått träffa denna pärla riktigt ofta:)

Vi har kamperat ihop även detta år vårt underbara Tweetheartgäng. Jocke, Bella, Susan, Anna, Fredrik, Peter och jag. Vi har blivit instängda mitt ute i skogen i snöoväder. Vi har åkt båt. Badat. Druckit vin. Skrattat. Tävlat. Käkat god mat. Kramats och skrattat lite till. Jag hoppas att vi kommer skapa nya härliga minnen även under detta år.








Bekantskapskretsen har utvidgats ytterligare och förhoppningsvis får jag även tillfälle att få träffa dessa godingar under 2015 när jag har svängarna förbi Linköping.



Nu kör vi och knockar 2015!















4 kommentarer:

Virre sa...

Fasne vilket jädra år du haft Tessan! Hoppas våra vägar korsas en dag, du verkar så himla trevlig. Ser fram emot att följa dina äventyr både här och där. '

Kram/Veronica

Tessan sa...

Ja det har varit ett fint år. Hoppas också vi träffas någon gång. Gillar dig skarpt vettu <3

Anna Malmborg sa...

Vi kommer få många fler minnen tillsammans. <3

Tessan sa...

Det är jag helt övertygad om och jag kan knappt vänta <3