söndag 6 juli 2014

Semesterns sista skälvande dag

Två veckor går otroligt fort och ändå hinner man fylla dessa fjorton dagar med många fina minnen om man bara vill.
Vi har inte haft det allra bästa vädret eller det allra bästa flytet. Men vi har skrattat, myst och haft det väldigt bra tillsammans och inte blivit osams en endaste gång.

För min del är två veckor en halv evighets ledighet nästan och jag känner mig faktiskt totalt utvilad, avslappnad och taggad för intensivt sommarjobbande de kommande veckorna. 
Här är min ledighet i bilder:



En heldag på Grönan med massa karusellåkande. Höjdpunkt: jag vågade att åka Fritt Fall tilt! 
Kändisspotting: Lasse Winnerbäck, Sven-Bertil Taube och Henrik Sedin

Här bodde vi på tionde våningen 

Solen kikade fram då och då faktiskt

Angelina gillade Friday's i Kungsan...

...inte så konstigt egentligen...

Hann att besöka släktingar på Skansen också. De blev glatt överraskade.

Så surikatsöta!


Många djur fick vi se...

...innan vi käkade glass i Gamla Stan och min dotter tröttnade på att jag fotade allt.

Efter att ha varit hemma mindre än ett dygn lämnade vi Angelina hos mormor och drog iväg till Nedralid för att träffa våra härliga tweethearts.
Jocke, Peter, Anna, Fredrik och Bella.

Vi åkte båt på Vättern. Fort.

Vi hamnade på denna underbara beach 

Badade som riktiga vikingar gör....

...och hann precis tillbaka innan himlen öppnade sig...

Eftersom regnet öste ned blev det massor av stugmys...

...husvagnsmys...

...twittrande...


...gourmetmat...

...och en jäkla massa Jäger såklart!
En helt fantastisk helg med ett fantastiskt gäng som  jag hoppas jag hinner träffa en gång till denna sommar.

Den här veckan har vi då spenderat ombord på Milla vår kära gamla Nimbus 26:a.

Styrde kosan mot Gustavsfors. Såhär såg det ut när vi for ut..,


Såhär när vi kom fram. Det lönar sig att vara optimist med andra ord.

Strålande morgon i gästhamnen. Vid detta laget visste vi inte att vi skulle få tillbringa många nätter här.

Alltid redo för ett dopp i det blå


På väg till Bengtsfors. Trettio minuter efter att denna bild togs tog det stopp på vår färd.

Oljekylaren till backslaget gav upp och vi tog oss efter lite möda tillbaka till Gustavsfors

Pappa fick flänga land och rike runt medan jag och Lina fick roa oss på annat sätt 



Vi hade gott om roliga båtgrannar åtminstone

Och magiska kvällar...

Lite sång och gitarrspel hör alltid till

Sen plötsligt händer det! Efter sju bedrövelser, mycket flackande, massvis av hjälp från trevligt fölk och en jäkligt envis göbbe så är båten fit for fight igen!

Millan är i hemmavatten igen!
Slutet gott allting gott


Nu ska vi bara tömma henne på grejer och ta hand om två veckors tvätt. Smällar man får ta.






































Inga kommentarer: