måndag 2 december 2013

Åt rätt håll

Efter drygt två år med mestadels lågkolhydratkost så spårade jag av flera olika anledningar ur helt i våras. Det har märkts kan man säga. Både på vikt och energi. Jag har gått upp många kilo och orken är inte alls den samma. Mina dåliga ätvanor har kommit tillbaka undan för undan och eftersom det har varit lite dåligt med träning också så pekar siffrorna snabbt uppåt på vågen.
För att göra en lång historia kort så kan vi säga att det är dags för vissa åtstramningar. Kan tyckas konstigt såhär före jul men varför vänta tills efter? Det är ju nu den här tiden på året son man verkligen behöver hålla igen lite så man inte frossar tills man exploderar.

Förra måndagen körde jag därför igång operation "Hålla igen". Jag kör inte LCHF men jag ska dra ner rejält på kolhydraterna för att få tillbaka energin och förhoppningsvis även bli av med några kilo. Har ju sagt att jag aldrig ska tillbaka dit jag var innan jag började med LCHF och det ska jag inte heller!
Första veckan gav ett hyfsat resultat. Minus tre kilo på vågen, även om jag naturligtvis vet att det mesta är vatten. Blir tuffare denna vecka men jag kör på utan att hetsa så får vi se. Huvudsaken är inte de där kilona utan att jag vill få mera energi. Är så trött på att känna mig trött! 
Bara att kämpa på som gäller. Finns ju som bekant inga genvägar;)

Inga kommentarer: