söndag 4 augusti 2013

Grymmaste helgen

Varit lite tyst här under helgen men det beror enbart på att jag har varit ute till sjöss. Har inte hunnit med helt enkelt.

Efter att jag jobbat klart i fredags kväll så panikpackade vi båten full och for iväg. Det var helt enkelt en för fin kväll för att missas!
Angelina är nöjd över beslutet.

Så fantastiskt vackert ute på sjön.

Vi hann med att grilla och bada bastu en bra stund innan vi kom i säng. Få saker som slår att bada i spegelblank sjö efter solnedgång i ljummet vatten. Magiskt.


På lördagsmorgonen var jag grymt besviken för de hade lovat hyfsat väder under förmiddagen åtminstone. Skulle ju bli sommarens varmaste dag men där vi var blåste det som satan och var lite halvdisigt. Vi badade ju ändå förstås men lite sur var jag!
Peter försöker hitta grillgallret som råkade hamna på sjöbotten förra helgen vi var här:) utan resultat dock

Sen blev det genast lite roligare när vi fick sällskap på ön. C. Och P. kom med sina kids och Morgan (svågern) och Mikaela dök också upp. Blev full fart med en gång med bastubad och lek.
Här står båtarna på rad

Kusinerna bygger sandslott

Sen blev det åka av kan jag lova. Här är jag strax innan det bar av i full fart bakom Morgans båt. Hade aldrig testat att åka ring förut men shit vad kul det var även om jag var aningens rädd när han drog på som värst. Det var ganska så jobbigt att hålla sig kvar och idag har jag rejäl träningsvärk i armarna kan jag lova!
Men kul att jag vågade prova i alla fall.

Kort efter åkturen tornade de mörka molnen upp sig och strax såg det ut såhär:
Ett rejält åskväder blev det med tillhörande skur såklart! Som tur var så gav det sig hyfsat snabbt och vi fick en fin kväll ändå:) 
Ungarna lekte och hade så kul hela dagen och Angelina somnade på två röda sekunder på kvällen. Ja i stort sett vi också. Man blir trött av allt badande:)


Imorse när vi vaknade var det i alla fall strålande sol men blåsigt så vi letade lä på andra sidan ön där det blivit en ny sandstrand på grund av lågt vattenstånd.
Äntligen fick även jag ligga på stranden och gräva ner fötterna i sanden och bara sola och ha det gött! Kändes helt fantastiskt! Ville bara stanna tiden där och då men det går ju tyvärr inte.

Framåt eftermiddagen blev det lite smått ockuperat av gäster från campingen så då drog vi hem. 
Blev lite spännande när vi skulle lägga till i hamnen för backen ville inte funka förrän precis i sista sekunden. Hade varit fint att avsluta båtturen med att ränna rakt in i bryggan!:) 

Kom även ut på en golfrunda på kvällen med Bittan och det gick faktiskt helt okej idag. Bästa rundan för året för min del även om jag absolut inte spelade på topp. Roligt att det funkar hyfsat ibland åtminstone.
Peter i full sving på sextonde hålet 

Nu laddar jag för ny arbetsvecka. Den sista innan jag tar en veckas härlig semester. Imorgon ska jag även börja på fotbollsträningen igen. Längtar! 
Känns som om jag fått hur mycket positiv energi som helst den här helgen. Precis såhär ska det vara att leva.
















Inga kommentarer: