måndag 4 februari 2013

Härlig helg i Göteborg

Så var det då dags att uppdatera lite om helgens förehavanden. Har liksom inte hunnit med det förrän nu.

I fredags kväll efter jobbet stack jag och Peter ner till Göteborg. Var inte framme förrän strax före elva på kvällen. Vi checkade in och drog direkt ned på stan för att träffa resten av gänget. Blev några öl nere på Scandic Europa och sen drog vi vidare till Dubliners. På vägen hem åkte vi världens coolaste Hummer-taxi och lyssnade på ACDC. Bästa taxin ever!! Var både ganska så dragen och småtrött när vi lade oss vid tretiden. Hade ju varit vaken sen 05.30 på morgonen;)

På lördag drog vi först på båtmässan och kollade lite. Mycket folk och långa köer till båtarna så vi stannade inte alltför länge. Tog en promenad i det strålande vädret upp till Avenyn och käkade lunch på Hard Rock Cafe. Fortsatte sen till Joe Farellis där vi satt och chillade, drack öl och kollade på folk resten av eftermiddagen.

På kvällen hade vi bokat bord på Sweahof och det var verkligen en fullträff. Jag beställde fyrarätters meny och det var absolut det godaste jag någonsin ätit. Utan konkurrens. Jag var i sjunde himlen kan jag lova och alla var i matkoma efteråt. 10 poäng av 10 möjliga.

Känns överhuvudtaget som om jag gått upp typ tio kilo under den här helgen men det är det värt! Såna här helger ska det njutas:)

Som vanligt jättetrevligt att vistas i Göteborg med roligt sällskap:) längtar redan tills nästa gång.,,

































Inga kommentarer: