söndag 13 januari 2013

LCHF Scones



 
Fick detta recept av min Twitterkompis LaLizita och det var riktigt gott även om jag fortfarande håller fröbröd som det godaste brödalternativet.
Nästa gång ska jag ha i lite mera kardemumma för jag älskar den smaken!
 
INGREDIENSER 6 ST:
4 ägg
1dl grädde
½ liten burk creme fraiche
3,5 dl pofiber
2 tsk bakpulver
1 krm malen kardemumma
½ msk fiberhusk
en nypa salt
 
GÖR SÅHÄR:
1. Vispa ihop ägg, grädde och creme fraiche.
2. Blanda övriga ingredienser i en annan bunke/skål.
3. Rör ned de torra ingredienserna i äggsmeten och låt svälla i femton minuter.
4. Klicka ut smeten på bakplåtspapper
5. Grädda i mitten av ugnen i cirka 10-15 minuter eller tills bullarna har fått gyllenbrun färg på 200 grader.


1 kommentar:

Siiri sa...

Oj, låter gott! Det här måste testas, jag älskar kardemumma. :)