tisdag 29 januari 2013

Dag för dag

Försöker än en gång bli av med sockersuget (neverending story) och nu har jag fixat två hela dagar. Var dock millimeter från att häva i mig en näve chokladlinser idag eftersom jag hade sen lunch och var döhungrig! Den här gången klarade jag tack och lov att hindra mig själv i sista sekund...

Provade några nya grekiska färsbiffar som vi köpt in till jobbet till lunch. Halvfabrikat ja men hyfsat högt köttinnehåll och inte för många kolisar. Supergoda var de! Gjorde en fetaoströra med crème fraîche, rödlök, svartpeppar och massor av vitlök till dessa. Satan i gatan vad gott! Efter den måltiden var sötsuget totalt bortblåst:)

Blev riktigt god middag också senare under dagen. Gjorde lövbiffsrullader med bacon och pepparostfyllning, lite ungsrostade grönsaker till det och så fick sambon fixa ihop sin underbara kantarellsås. Mumma!

Skulle tränat fotboll ikväll men förkylningen fortsätter att spöka. Idag har det satt sig i halsen och med svullen hals tränar jag inte. Frustrerande är bara förnamnet!

Det blev hockey hemma i soffan istället men det gick ju åt pipsvängen det också. FBK lyckades ju inte få in en enda puck och förlorade med 0-1 mot Skellefteå. En riktig plattmatch och inte värst underhållande sådan heller...

Börjar tidigt imorgon också och ska försöka somna i tid även ikväll. Bäst så.
Nattinatt



Inga kommentarer: