tisdag 25 december 2012

The day after

Juldagen redan. Tiden beter sig inte annorlunda under julhelger. Den bara svischar förbi som vanligt.
Idag hade jag tänkt en sovmorgon men eftersom Stefan ska iväg till Göteborg så var jag vaken redan vid åtta i alla fall. Spelar ingen roll för jag känner mig inte trött ändå... Ska berätta lite vad som hänt de senaste dagarna med lite bilder....                                                                                                                                                                                



På uppesittarkvällen var vi ute hos pappa och hälsade på. Kollade lite på TV, käkade smörgåstårta och chillade.


Glennsan hade tagit en väldans nice gran åt honom. Han är expert på att välja ut fina granar!


Under vår egen gran så var det inte alls lika fullknökat som det brukar. Bara småpaket och inte i den mängd det brukar vara. Beror både på att vi har dragit ned på klappar samt att barnen blir större och önskar sig pengar och presentkort...


Jag och Angelina är redo att fira jul...


 
Ståtlig tonåring


Bordet är dukat ute hos Lasse...


Lina inspekterar paketen...
 
...under granen....

Efter Kalle Anka (jodå vi kollade en stund i alla fall) var det äntligen dags för julmat! Herregud vad gott det var! Till skillnad från många andra så kan jag nästan äta hur mycket julmat som helst utan att tröttna!


Lotta och Tommy


Peter ser som vanligt lite skeptiskt ut till att bli fotad...
 
Till slut kom ju tomten också och Angelina tror fortfarande stenhårt på honom, vilket jag tycker är kul. Ganska så avvaktande var hon också  och ville inte gärna vara nära till en början...


Stefan däremot ville väldigt gärna sitta i knä på tomten...


Lasses underbara massagestol stod inte obrukad många minuter igår kväll. Här är det Mikaela som avnjuter lite massage...


De äldre kidsen fick dockningsstationer till sina iPhones och detta firade Stefan med att spela hemsk musik på högsta volym förstås...


Linabus


Hemma igen och Angelina testar sitt Nintendo Wii som hon fick av oss. Snappade hur allt funkade direkt förstås och det verkade som om hon tyckte det var skoj:)


Även om det var en väldigt trevlig julafton så inträffadeen ofattbar tragedi som berörde många i vår närhet. På kvällen tände jag ett ljus och skickade en tanke till alla anhöriga och nära och kära i denna fruktansvärt svåra stund. En tankeställare om hur skört livet är och hur viktigt det är att ta vara på varje dag och uppskatta det vi har och människorna som omger oss.
Vila i frid S.
 
Idag är det dags för julafton nummer två. Jo oftast så firar vi två julaftnar för att alla ska hinna med att träffas i olika konstellationer. Passar en julfreak som mig ganska så bra. Därför ska vi upp till mamma i eftermiddag och äta julmat och ha julklappsutdelning (med tomte) även idag:)
Då får vi träffa brorsan med familj också eftersom det verkar som om ingen har blivit smittad av kräksjukan och så tror jag Jerker (styvbror) och hans familj dyker upp också. Blir säkert lite mera livat än igår med tanke på alla mindre barn...
Peter ska jobba som ljudtekniker nu i två dagar så han kommer jag inte se mycket av. Ikväll ska han vara på hotellet och köra Lillasyster och imorgon bär det iväg till Åmål. Tur att vi har en veckas semester att umgås på:)
 
Nu tjatar Lina om att hon är hungrig så det är bäst att jag försöker fixa till något:) Ha en fin fortsättning på julen mina vänner!
 


 

Inga kommentarer: