onsdag 5 december 2012

Snökaos

...har det inte varit här idag men i andra delar av Sverige. Visst, det har ju kommit lite snö här också men inte så jättemycket. Sen är det ju tydligen lika överraskande varje år att det blir kallt och snöar....quite a chock! Det är ju knappast som om orkanen Sandy drar in över landet...

Trodde att jag skulle ha jävelusisk träningsvärk idag eftersom jag spelade fotboll igår för första gången på två månader. Dessutom stod jag inte i mål utan sprang mestadelen av tiden i 90 minuter. Var så trött att benen nästan vek sig på slutet men shit vad kul det var att träna fotboll igen! Älskar ju inomhusfotboll, de små ytorna och det snabba spelet:) Ropar inte hej än. Träningsvärken kan komma imorgon...

Idag har jag jobbat och vi fick in en ny sorts lakrits! Naturligtvis kunde jag inte hålla mig ifrån att smaka och den var ännu godare än den förra leveransen. Massa goda smaker! Jäklar säger jag bara! Varför ska vi ha sådana saker som jag bara älskar! Inte lätt att hålla sig ifrån.
På eftermiddagen var det ganska lugnt och då var det marsipantillverkning som gällde. Förr tyckte jag att det var pest att greja med men nu tycker jag faktiskt att det är ganska så kul. Man kan väl ändra sig:)

Onsdagar innebär barngympa förstås och idag flöt det på väldigt bra tycker jag. Nu är det bara två gånger kvar på den här terminen. Det har gått så fort! Vi kör antagligen vidare även efter jul.

Idag blev det kasslergratäng till middag. En av få saker som hela familjen gillar. Gjorde en ny variant av ett gammalt recept och blandade i lite paprika, färska champinjoner och paprika. Blev bättre.

Nu ska jag sega resten av kvällen. Peter fryser och har tänt värmeljus överallt. Jättemysigt! Snart är det dags att dra fram alla mina tomtar och då blir det ännu mysigare:)

Jag är ju en julfreak men jag har börjat tappa stinget litegrann tror jag. Glöggrytan står fortfarande kvar i vitrinskåpet och idag var första gången (förutom under julskyltningen) som jag lyssnar på julmusik....

Ha en go kväll :)



Inga kommentarer: