torsdag 1 november 2012

Så mycket bättre

Sitter just nu och bara jäser efter att ha käkat den godaste LCHF-pizzan jag någonsin gjort. Så jäkla gött var det!
Idag hade jag denna topping: tomatsås , mozzarella, ruccola, rödlök, tomater, skinka och oregano. Sen blir den ju ganska rejäl också så lunchlådan till imorgon är räddad.

Pizzabottenreceptet kommer här:
4 ägg
2 msk fiberhusk
100 g riven Grana Padano
3/4 dl grädde
Lite salt
Vispa ihop grädde, ägg och fiberhusk. Tillsätt osten sist.
Låt smeten svälla i 5 minuter.
Bred ut på en plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i ugnen i cirka 15 min på 175 grader.

Idag var det riktigt hektiskt på jobbet! I alla fall halva dagen. Hann dock fixa iordning mina jordgubbscupcakes så jag kunde ställa fram dem till försäljning:) Det är alltid spännande när man säljer nya lchf-grejer om folk ska gilla det och så.

Efter jobbet drog jag direkt till Main Street. Dags för klippning och färgning. Hög tid. Så jäkla långhårig var jag!
Blev så relaxad när jag satt där med folie och färg i håret, kaffekopp i handen och en varm vetekudde runt axlarna så jag nästan somnade! Sen ska vi inte tala om schamponeringen och hårbottenmassagen. Gudomligt skönt och avslappnande! Det var verkligen rätt dag om man säger så!
Blev som vanligt supernöjd med frisyren och färgen. Tog samma nyans som senast för den gav håret sån lyster. Så nu är jag både korthårig och blond igen:)

Nu ska jag spela kort med Angelina innan det blir sänggående;)
Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, spaklippning verkar hur skönt som helst, har inte hittat det på våran ö..men pizzan ska vi göra, ser verkligen mumsig ut, Tack!