torsdag 1 november 2012

Jordgubbscupcakes

 
Jag fortsätter att prova nya LCHF-bakverk och dessa har jag velat göra ett bra tag nu. Blev så himla saftiga och goda! Rekommenderas!
Originalreceptet är hämtat från: www.56kilo.se
 
INGREDIENSER 12 stycken:
2,5 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
0,5 dl Stevia strö
125 g smält smör
100 g färskost
1 dl grädde
1 dl jordgubbspuré (jag mixade frysta jordgubbar)
2 tsk bakpulver
4 ägg
 
Frosting:
cirka 600 g färskost
cirka 1 dl sukrin melis
2 tsk vaniljpulver
någon droppe röd karamellfärg
 
GÖR SÅHÄR:
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Vispa Stevia och ägg poröst. Samtidigt smälter du smöret.
3. Vispa sen ner smör, grädde, färskost och jordgubbspuré.
4. Blanda de torra ingredienserna och rör ner
5. Portionera ut smeten i muffinsformar och grädda i cirka 25-30 minuter.
6. Låt muffinsen svalna och gör sen frostingen.
7. Vispa samman alla ingredienser med elvisp.
8. Spritsa på muffinsen och garnera med valfritt tillbehör. 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilka rätter du gör, jag kör ju alldeles för bekvämt nu!!! Måste börja laga mer!!!

Tessan sa...

Inspirationen går upp och ned men just nu är jag inne i en bra period:)

Jossan sa...

Låter supergoda, men jag tål inte mandel.. finns det något annat mjöl man kan ta istället tror du? Tack för en bra blogg!