söndag 4 november 2012

En riktig familjehelg

 
Halloj på söndagseftermiddagen. Hoppas att ni har haft en bra helg. Det har jag i alla fall. Slappare helg kommer jag knappt ihåg, med undantag när jag var sjuk för någon vecka sedan.
Jag har mestadels umgåtts med min familj i olika konstellationer, druckit litervis med kaffe, twittrat, kollat Vampire Diaries och bara varit...
 
Igår var vi på kalas hos kusin Jessica ute i Sillerud. Hennes yngste pojk fyllde 12 år (eller egentligen fyller han imorgon) plus att tvillingstyvsönerna fyllde tidigare i år så det blev ett trippelkalas. Trevligt värre med god mat och tårta. Jag klarade mig dock faktiskt ifrån sötsakerna men det var med nöd och näppe. Stod och stirrade på kladdkakorna i säkert tio minuter innan jag besinnade mig;) Victory!
 
Jessica bor i världens finaste hus (har lagt ut bilder därifrån förr) och har ett typiskt lantligt och supermysigt kök
 
Lina hittade ett munspel och bjöd på skön musik...eller kanske inte...
 
Trettiosex ljus i tårtan såklart:)
 
Då ser det ut såhär till slut...
 
Kids table
 
Tokigt fölk;)
 
Idag har jag och brorsan varit med kidsen ute hos pappa. Det är alldeles för sällan jag är och hälsar på så idag fick det bli en liten tur.
 
 
 
Som vanligt var det fullt ös på de små trollen så efter en halvtimme såg det ut som orkanen Sandy hade anlänt till min faders hus, men de leker åtminstone bra tillsammans utan några större problem:)
 
Nu har jag käkat rester av thaigrytan från igår och slängt ihop de där chokladkakorna som jag nämnde i gårdagens inlägg. Ska lägga ut recept sedan när de har stelnat och jag har fotat dem. Misstänker att de kan vara jäkligt goda och kan knappt vänta tills jag kan smaka!
 
Resten av den här dagen ska jag bara fortsätta och slappa tänkte jag. Är det softarhelg så är det!
Ha en fin söndagkväll allihop!
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: