onsdag 21 november 2012

En femtonåring i familjen

Puh! Nu har jag haft två dagar som det har varit nonstop från morgon till kväll. För drygt ett år sedan hade jag det så nästan varje dag. Nu är jag inte lika van. Fattar inte hur jag stod ut. Gjorde jag ju inte heller vilket gjorde att jag ändrade mitt liv.

Igår var det först jobb och sen hem laga middag, äta och sen iväg på introduktion av LCHF-studiecirkeln. Det var ett härligt gäng som samlades och två timmar bara flög iväg. Vi enades dock om att starta upp cirkeln på riktigt efter jul eftersom det var så många som inte hade tid nu. Kanske lika bra det. Jag har kanske egentligen inte heller tid:) Ska bli roligt i vilket fall som helst och jag är helt sker på att vi kommer att få ihop en jättebra grupp.

Idag fyller min älskade styvson Stefan femton år. Jag har varit med nästan fjorton av dessa år och det får mig att känna mig aningens gammal...

Som vanligt var det stressigt imorse så det blev inga större ceremonier men han fick i alla fall fina grattishälsningar och något extra gott till frukost:)
På jobbet idag tog jag ett tag och fixade lite LCHF-grejer. Cheesecakedesserter och kladdkakemuffins med apelsinchokladsmak. Blev lyckat.

Direkt efter jobbet så var det dags för barngympapass. Det var hela 13 barn idag så det var verkligen full rulle och stundtals ganska så stojigt. Körde därför lite avslappning med dem på slutet. Det är naturligtvis svårt för dem att ligga stilla och vara tysta men de blir bättre och bättre på det:)
Sen var det bara att kasta sig hem och röja undan det värsta och fixa till ett litet familjekalas för femtonåringen.
Massor av pengar fick han och dessa ska bidra till en EPA-traktor förhoppningsvis :)

Nu är jag faktiskt helt slut i kropp och själ känner jag så det blir en tidig kväll.
Å just det ja. Jag har 100 situps att göra också. Än så länge följer jag utmaningen:)
Bäst att sätta fart:)
Nattinatt












Inga kommentarer: