söndag 7 oktober 2012

Söndagskalas

Ja idag har hela dagen gått i firandets tecken. Kalas för hela slanten från morgon till kväll.
Vid halv elva packade vi in en massa ungar och styrde kosan mot Leklandet där Angelina skulle få ha sitt hett efterlängtade sexårskalas.
Det var lite av en chansning från min sida men jag trodde att det skulle kunna passa alla. Dessutom slapp jag en hel massa förberedelser för att inte tala om all städning efteråt...
Först fick ungarna leka i en timme. Var lite orolig att alla skulle komma ifrån varandra men det gick väldigt bra. Ingen blev lämnad ensam och de letade upp varandra hela tiden.
Sen samlades alla i "Prinsessrummet" där de fick pannkakor och tårta. Angelina fick naturligtvis öppna alla paket också och ojojoj vad nöjd hon var med presenterna!
Sen var det dags för lek en timme till innan det var godispåseutdelning och dags för hemfärd. Det var många svettiga och trötta barn då kan jag lova!

Kan verkligen rekommendera detta med kalas på Leklandet. Verkade i alla fall som om alla hade väldigt roligt och smidigheten i det hela går inte att överskatta heller. Helt klart värt!

Sen var det bara att dra vidare för att fira svärfar Lasse som fyllde 70 i torsdags. Eftersom han var uppe i sommarstugan så fick vi bege oss ut i skogen såhär på kvällskvisten. Väl där blev det lite tårta och kaffe.

Hann hem till premiären av Solsidan. Lika hysteriskt roligt som vanligt;)
Skönt med lite skratt på söndagskvällarna.

Angelina har inspekterat och lekt med sina nya saker och en av hennes hamstrar har attackerat mig;) Får snart bygga ut huset om denna hamsterfamilj blir större (de är blott av tyg tack och lov). Nu sover hon sött och jag hoppas och tror att hon var nöjd med dagen.

Själv ska jag spela lite Songpop, Twittra och läsa lite innan jag blundar:)
Nattinatt

Inga kommentarer: