söndag 14 oktober 2012

It`s a rainy day...

 
Mer deprimerande än detta väder får man leta efter men å andra sidan så kvittar det. Har ingen större lust att göra något vettigt ändå.
Just nu lyssnar jag på Spotify och surfar lite planlöst. Angelina är på födelsedagskalas och Peter vintergrejar med båten.
Sedan ska jag baka till LCHF-föreläsningen imorgon som jag har utlovat. Ska bli jättekul att få medverka!

Är betydligt bättre från förkylningen än jag var i fredags även om jag är väldigt snorig, nysig och trött. Har inte sådär fasansfullt ont i halsen i alla fall och det är ju skönt.
Igår spenderade jag dagen hemma med lite röjningsprojekt. Sorterade och slängde en massa av Angelinas pysselprojekt. Ungen tillverkar/ritar/målar femtusen grejer om dagen och det finns ju inte möjlighet att spara allt. Det hamnar ÖVERALLT! Sen fanns det minst sagt en del tvätt att ta vara på och det var riktigt skönt att få undan.
Plockade fram lite arvegodskläder också till Lina och jag kan inte nog understryka hur bra det är med ärvda kläder. Tre kompletta vinterställ i gott skick fick jag fram så detta behöver inte införskaffas denna vinter. Hur bra som helst! Evigt tacksam.

Sen åkte hockeytröjan på för de visade Färjestad-Skellefteå på CMore Sport. Färjestad var ju totalt överlägsna men ineffektiva och förlorade på övertid! Inte kul alls. Detta innebär att de har förlorat samtliga matcher som jag faktiskt har kunnat se i år. Inget bra tecken. Får följa via radion eller Twitter i fortsättningen.

Sitter just nu och funderar på vad i helsicke jag ska hitta på för middag idag. Är helt tom på inspiration känner jag. Annars har jag varit riktigt duktig på matlagningsfronten den senaste tiden tycker jag. Gjorde till exempel goda köttbullar igår och imorse bakade jag fröbröd. Detta sitter jag och mumsar på just nu med lite pepparost på. Mumma! Jaja...jag kommer nog på något bra till slut...Måste bara tänka lite till...

So long så länge...

Inga kommentarer: