fredag 12 oktober 2012

Hemma från jobbet...

...är det väldigt sällan jag är men idag hände det. Jag är sjuk.

Igår eftermiddag flög halsontet och febern på mig. Hux flux bara sådär. Jag som faktiskt har känt mig piggare den här veckan. Hade tänkt att vila över helgen och sen dra igång ordentligt med träningen igen på måndag. Där fick jag. Den här hösten har hittills varit skit på hälsofronten. Beror det på den pissiga sommaren? Jag tror det. För lite sol och värme helt enkelt.
I vilket fall som helst så blev jag riktigt risig igår kväll när jag och Angelina var på väg till Töcksfors. Vi skulle dit för att köpa gympadojor och födelsedagspresent. Vi slapp dock att köpa skor för jag upptäckte som tur var ett par splitter nya Pumadojor i garderoben som Angelina fick av Stefans andra lillasyster ifjol. Passade perfekt! Istället köpte vi ett träningslinne och ett par trekvartstights på sportaffären. Lina var så nöjd så:)
Hon ska nämligen iväg på Zumbaträning idag med en kompis och det blir såklart spännande. På onsdag börjar jag och Åsa vår barngympa så nu får hon aktivera sig lite framöver.

Jag kommer nog att tillbringa merparten av dagen i sängen misstänker jag. Kroppen värker och allt över axlarna känns som om det ska explodera. Hoppas bara att detta är vändpunkten och att jag slipper bli liggande hela min lediga helg.

Ska passa på att lyssna på Spotify. Fick ju med Spotify Premium på telefonen när jag tecknade nytt abonnemang. Har haft det i ett dygn nu och fattar inte hur jag har överlevt utan förut! Så jäkla bra! Lyssnade på allt möjligt som jag gillar igår på jobbet. Green Day, ABBA, Oasis, Lasse Winnerbäck, Pinks nya album. Rena julafton att slippa radiokanalerna där det bara spelas samma musik om och om igen....
Idag har jag lyssnat lite på Sarah Dawn Finers nya album på svenska. Vilken underbar röst hon sitter på! Gåshud! Rekommenderas verkligen:)
Misstänker att jag återkommer senare men ha en fin fredag tills dess:)

Inga kommentarer: