lördag 8 september 2012

S som i seger

Då var det då lördagkväll och jag har precis legat och sovit i en dryg timme. Partyanimal...
Nä skämt åsido så bröt förkylningen ut ordentligt igår kväll och jag känner mig hemskt trött bara...
Kom knappt upp ur sängen imorse men släpade mig upp isista stund för att masa mig iväg till jobbet men det har varit seeegt idag. Som tur var hade jag en fotbollsmatch att se fram emot.

Idag hade vi höstpremiär i seriespelet mot norska Korsgård. Trots förkylning kände jag mig i alla fall taggad inför matchen. Det visade sig ganska snabbt att de inte var värst bra (spelade inte förra matchen mot dem) så för min del handlade det mest om att hålla mig varm och inte slappna av alltför mycket trots att jag inte hade något alls att göra. Några tillbakaspel och insparkar och så men knappt ett skott på mig på hela matchen. Sen ska det sägas att tjejerna i laget spelade väldigt bra stundtals också så det var inte bara att motståndarna inte höll måttet. Till slut vann vi med 4-0 men kunde nog ha fått tvåsiffrigt om vi hade satt chanserna. Kul att spela match i alla fall men synd att det är alldeles för få...
 
Ikväll är det lagfest men jag skippade det. Kände att det är så mycket varenda helg ändå nu framöver så jag behöver att ta det lugnt en kväll också och med tanke på hur jag mår idag så var det rätt beslut. Hoppas att ni andra får en kanonkul kväll!
 
Ska fortsätta att slappa i soffan resten av kvällen och när Peter kommer hem så ska vi kolla på Hungerspelen.
 
Har höga förväntningar på denna film så jag hoppas att den lever upp till det. Har inte läst böckerna och i vissa fall kan det vara till en fördel....
 
Om vi ändå pratar böcker så ska jag snarast införskaffa "50 shades of Grey" som alla pratar om. Måste bara läsa den känner jag. Evigheter sedan jag läste en bok för det var ett tag sedan Camilla Läckberg kom med en ny ;)
 
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll! Take care!
 
 


Inga kommentarer: