söndag 9 september 2012

Kalas och planering

ÅÅåååååååååååå vad jag är frustrerad över att vara förkyld! Jag vet att det inte är hela världen men jag verkligen HATAR att känna mig såhär trött. Bara jävligt trött helt enkelt. Och snorig förstås.
Vill ju hålla igång som vanligt, träna och få saker och ting gjorda men nej...jag orkar inte...och nej det är inte latmasken som har slagit till jag lovar...

Idag har jag och Lina varit på trevligt sexårskalas hos E. Där var det full rulle med en massa kids (föräldrar också), korv med bröd och tårta förstås...Lina hade jättekul!

 
 
Sen var det bara hem och vända för idag gick Madagaskar 3 på bion så Peter och Angelina for iväg på den. Själv styrde jag kosan till Åsa för att planera vår barngympa som startar i oktober.
 
 
Är lite nervös över hur det ska gå men det känns ändå tryggt att ha Åsa vid min sida som ändå har en viss vana av barngrupper. Annars hade jag aldrig gjort det. När vi satt och lade upp lite ramar för hur vi ska göra så kände jag att det ska bli riktigt roligt. Kul att få göra något tillsammans med Angelina.
 

Sen så är det ju så att vi också snart har ett födelsedagsbarn här i huset. Nästa söndag, mitt uppe i "Mâten", fyller Angelina år och vi har ännu inte köpt en enda present. Det rådde vi bot på idag. Skulle egentligen ha kastat oss iväg till Karlstad i eftermiddag men beslutade oss för att införskaffa allt på nätet istället. Funkar ju minst lika bra och så slipper man ju resan också. Hittade massvis med saker på www.lekmer.se . Nu får vi bara hoppas att allt anländer i tid också men det har inte varit något bekymmer förut när jag har beställt julklappar där. Enkelt och smidigt.

Apropå att handla på nätet så köpte jag min allra första e-bok (heter det så?) igår på www.ibook.com
Var bara tvungen att läsa denna "Fifty shades of Grey", eller "Femtio nyanser av honom" som den heter på svenska, så jag köpte den och på bara några sekunder hade jag den i telefonen. En hel bok för 89 spänn! Jag älskar verkligen teknologin ibland. Smidigt var det att läsa i telefonen också istället för att hålla i en stor tjock bok. Löv it!

Det surras just nu mycket om vem som ska få den äran att få spela Mr Christian Grey i filmatiseringen av boken och här är några av favoriterna till rollen. Jag ska bestämma mig vem jag tycker är bäst lämpad när jag har läst klart....
 
Nu ska jag ägna resten av kvällen med att softa framför TV:n tror jag. Ungefär det jag har lust med. Kommer att bli en tuff vecka med sex dagar jobb och "Mâten" på det så jag hoppas verkligen att förkylningen släpper...
Ciao!

 
 
 

Inga kommentarer: