fredag 31 augusti 2012

Tråkblogg...

...har det blivit de senaste dagarna. Jag hinner inte med! Men nu när jag har kört Lina till skolan så har jag lite tid innan jobbet för några inlägg.

 
Igår kom jag då äntligen ut på en joggingrunda efter tre dagar av totalt träningstorka. Det var minst sagt skönt! Bestämde mig för att springa en mil och ta det med ro, inte tokspringa utan orka springa hela vägen i lagomt tempo. Det gick nästan. Gick två korta perioder men det var efter de första fyra kilometrarna som var riktigt tuffa med flera långa sega uppförsbackar. Resten gick betydligt lättare. Runkeepern strulade efter drygt sex kilometer så jag fick starta om och krångla men jag tror att jag låg runt timmen när det gäller tiden. Helt ok och jag var lagomt trött efteråt.  Inte så ofta som jag springer en mil men nu får det bli några gånger de närmaste veckorna så att jag får in distansen. Är fortfarande förkyld men det gick hyfsat tack vare att jag inte pushade mig för hårt.
Nu hoppas jag att jag hinner med något mer pass under helgen trots att jag har en del anat på G.
 
 

Inga kommentarer: