söndag 26 augusti 2012

Shoppingsöndag

Godkväll på er!

Idag har jag huvudsakligen spenderat dagen i Karlstad. Jag, Angelina och Peter for iväg på en liten shoppingtur i förmiddags:)

Vi passerar Grums och Lina tycker att det luktar blä från fabriken...
 
Första stoppet blev på Jack & Jones. Peter shoppade lite kläder...
 
Jag köpte mig ett par nya arbetsdojor. Väldigt välbehövligt. Hoppas att de kommer att bli bra...
 
Sen köpte jag en torsolette (fick jag reda på att det hette. Tack H.;) Helvete vilket sjå det var innan man kom i den (förstår varför man slutade att använda korsett) men när den väl satt på plats kändes det väldigt bra. Skulle tippa på att den är super att ha under tighta kläder för den sätter ju allt på plats om man säger så...Ni kan ju gissa på vems idé det var att jag skulle ha just en sån;)
 
Lina fick också lite mera kläder, både byxor och överdelar så nu ska väl hon klara sig ett tag framöver...Man blir trött av shopping och då får man pausa på McDonald´s...
 
Sen styrde vi kosan mot IKEA och sin vana trogen skulle Lina prova varenda säng och soffa som fanns plus leka i "smårummen". Vi ska ju fixa ett nytt rum åt henne så vi var mest där för att spana in lite möbler men fick som vanligt med oss lite smått och gott ändå...
 
Peter hinner knappt inom dörren innan han kastar sig över grejerna och börjar skruva. Den här gången var det bara en hylla till badrummet, en pall och en ljusgrej till köket så det gick ganska så fort;)
 
Sen var vi helt slut båda två och jag ville helst lägga mig och sova menlyckades med all kraft och envishet jag har pallra mig ut på en löprunda. Mer om detta i ett eget inlägg...
 
Blev supersugen på en macka till kvällsmat så jag ställde mig och bakade fröbröd klockan nio på kvällen! Har precis käkat ett par skivor och det var värt besväret! Så gott! Ni hittar receptet här
 
Nu ska jag stappla i säng och samla kraft till en ny arbetsvecka....
 
By the way så blev min glass jag gjorde igår inte helt bra så jag lägger inte ut receptet förrän jag har fått den bra. Den innehöll choklad, valnötter och mandelcrunch. Helt ätbar men den blev inte så hård i konsistensen som jag ville och sen när jag hade haft den i frysen så blev den för hård tyckte jag. Ska testa fram ett nytt recept tänkte jag...skam den som ger sig...
 
Nattinatt
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: