onsdag 4 juli 2012

Uppe med tuppen...

...ja inte riktigt men i alla fall flera timmar innan jag egentligen behövde stiga upp. Faktiskt väldigt skönt att vara det när man inte är dödstrött. Somnade faktiskt med kläderna på redan vid halv elva igår. Hade tänkt att få några saker till gjort men så blev det inte...
Peter har köpt en sån där dockningsstation till Iphonen med högtalare som det är ordentligt tryck i och därför vaknar jag nu nästan varje dag när den börjar spela på morgonen. Väldigt bra faktiskt för telefonalarmet hör jag knappt...
Lyckades skrapa ihop ingredienser så jag kunde baka ett nytt recept på LCHF-bröd. Var riktigt sugen på en macka idag men kylskåpet var lite tomt. Tror att det gick vägen ändå. Brödet står just nu på avsvalning så jag återkommer med resultat och recept:))

Måste berätta om en rolig grej som hände på jobbet igår. En norsk tjej kom in och frågade efter "lavkarbomat" och Lotta ropade dit mig. Jag frågade lite efter hur strikt hon var (det är ju minst sagt olika) och sen fixade jag iordning en LCHF-tallrik till henne som hette duga kan jag säga. Hon blev minst sagt nöjd och glad och tackade extra för servicen. Sånt är lite kul tycker jag;)
Sen kom det en tjej och frågade om jag kunde tänka mig att träffa henne för lite rådgivning angående LCHF. Gick med på detta om vi kunde skjuta på det till efter semestern. Vill helst inte ha några åttaganden överhuvudtaget då.
Egentligen skulle det nog finnas intresse för en studiecirkel om LCHF här i Årjäng men kan man hålla i en sådan utan någon utbildning? Hmm...någon som vet? Vore ganska kul egentligen. Får forska lite i detta...

Nu ska jag försöka väcka lillskruttan som sover än och smaka på mitt nygräddade bröd.
I´ll be back!

Inga kommentarer: