fredag 6 juli 2012

Underbara sommardag!

Hoppsan hejsan vad sent det blev idag;) Här är det full rulle som vanligt och tiden bara flyger iväg. Tur är väl det för imorgon kväll är det SEMESTER! Tjohej!
Har suttit och fixat och trixat ihop lite musik till Jessicas bröllop på lördag. Väldigt knepigt att få ihop musik som alla gillar. Det blir världens blandning kan jag lova! Många skivor blir det också för det där med att välja och sortera bort är inte jag så bra på. Det finns ju så himla många bra låtar! Jaja...då finns det att välja bland i alla fall...Ska bli så himla skojigt att starta semestern med ett bröllop tycker jag. För er som inte vet det så är Jessica min kusin som har vuxit upp hemma hos oss. Med andra ord är hon nästan min syster kan man säga och på lördag gifter hon sig alltså med sin Anders. Härligt!

Annars så har jag jobbat (som vanligt) idag och fick hålla ett hyfsat högt tempo för att hinna med allt som skulle göras under dagen. Hade nämligen klipptid klockan fyra så jag var tvungen att sluta en halvtimme före och hämta Lina på förskolan och sedan lämpa av henne hos brorsan. Jag hann i vilket fall som helst. Jag är grymt effektiv när det gäller:)

Bakade en ny LCHF-kladdkaka till cafét och pyntade med citronmeliss från egen trädgård. snacka om närproducerat;))

Nä det är inte Life On Mars utan bara lilla jag med färg i håret...

    Jag imorse...långhårig
                  




Jag ikväll...korthårig och betydligt ljusare...

Stefan har varit hos sin mamma hela veckan och kom bara förbi idag för att åka iväg igen imorgon. Han ska till Kungshamn och köra sin första riktiga folkracetävling under helgen och sen drar han vidare söderut till mormor och morfar. Vi kommer alltså inte att få se grabben på ett tag och då tyckte jag att det passade fint att käka lite middag tillsammans. Vi drog därför ut till Sommarvik som är en femstjärnig camping här i Årjäng.

Det är verkligen fint här ute och den här kvällen var helt fantastiskt fin och varm. Min utsikt från bordet...

För min del fick det bli en Ceasarsallad och den var minst lika god som den såg ut. Fem plus!!!

Angelina och Peter synar varandra...

Moi som bara njuter av sommaren...

Lina hjärta Marängswissen...

Sen blev det förstås lite lek för Angelina innan vi åkte hem...

Skepp o´hoj...

Skulle ju egentligen ha varit ute på en löprunda idag men när klockan började närma sig elva så hade jag verkligen ingen större lust och ork för det faktiskt. Kände att det var viktigare att ordna med musiken så det fick vara helt enkelt. Kan inte hinna med allt. Har motionerat lite ändå för jag hoppade studsmatta med Lina förut. DET är baske mig jobbigt!

Nu ska jag försöka pallra mig i säng så jag är pigg och alert min sista arbetsdag innan två veckors ledighet:)) och är det fint väder imorgon också så blir det båtåkande i morgon kväll.
Nattinatt! Klart slut!









3 kommentarer:

Linruz sa...

Snyggning vad fin du blev i håret.
Kram på dig
Lina

Tessan sa...

Tack snälla du:))
Blev verkligen otroligt nöjd!

Marja - Baka Sockefritt sa...

Vilka härliga bilder! Kladdkakan skulle jag nog vilja sätta tänderna i...