söndag 4 december 2011

Pillardag

Ja idag har det verkligen varit lugna puckar här hemma. Jag har bakat och lagat mat i stort sett hela dagen och det har varit väldigt avslappnande ska jag säga...
Äggmuffins, pepparkakor, pepparkakshus, saffransmuffins, våfflor och chokladbollar har jag fått ihop och sen har jag avslutat det hela med att dammsuga och skura hela huset. Nu ska jag snart sätta mig ned i lugn och ro och kolla på en film. Unna mig ett glögglas och en saffransmuffins och bara mysa! Å. var snäll och tog gympapasset idag också så att jag kunde vila mig lite. Härligt värre tycker jag:))

Lina var med och pillade lite med pepparkakorna och pepparkakshuset men som vanligt så tröttnade hon ganska så snart så jag fick pilla själv. Jag har faktiskt aldrig totat ihop ett pepparkakshus på egen hand så jag var nöjd bara över att skiten höll ihop...men nästa gång ska jag skippa den köpta kristyren och göra egen för det går ju inte att dekorera snyggt med den! Den är ju alldeles för lös och rinnig och det blir ju bara ett enda kladd alltsammans...

Förresten...jag har glömt att berätta att Lina minsann fick en supersnabb operationstid. Nästa onsdag så smäller det så nu måste vi komma iväg till labb för blodgruppering så fort som möjligt den här veckan.

Nu ska jag gå och tända massa massa värmeljus och slå mig ned i soffan...Ha en härlig söndagskväll:))

Dagens hiss:
Att jag har fått spendera en hel söndag hemma

Dagens diss:
Att mina tofflor som jag köpte för två månader sedan redan är trasiga precis överallt...Kass kvalitét...

3 kommentarer:

Iréne sa...

Dukig tjej det gillar mamma. Ser gott ut allt du bakat men vad är kokosmjöl och var finner man det?
Ta det nu fortsatt lungt ikväll och ha det gott kram mamma

Tessan sa...

Linnéa köpte kokosmjöl på hälsokosten i Uddevalla åt mig. Vet inte om det finns här i Årjäng men det finns att beställa på LCHF-butiken...

Anonym sa...

Låter som en toppendag!=)