onsdag 26 oktober 2011

Fördriver tiden...

Ja det är precis vad jag och Angelina försöker göra just nu. Det är inte så värst spännande att inte komma ur huset. Denna morgon har vi: käkat långfrukost, spelat spel på Bolibompasidan, tvättat lite, betalat räkningar (jag), fixat redovisningen till gymnastikföreningen, lekt med Barbie och bakat tusen olika saker med lekleran.
Just nu är det lunchpaus med korv och mos (för Lina). Själv sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på för mat till mig. Får bli vad som finns i kylskåpet så det blir nog kyckling idag med. Gör nog en wrap med kyckling och fetaost. Låter väl hyfsat gott?!
Lina har duktigt tagit sin medicin men hon var lite rolig imorse när jag ställde fram flaskan med Kåvepeninen. Hon ställde sig och tittade på flaskan och upprepade orden: "Det kommer att gå bra, det kommer att gå bra". Kunde inte annat än skratta åt henne. Det gick också bra. Den enda "medicin" Angelina har gnällt över var när jag var tvungen att ge henne ögondroppar när hon var riktigt liten. Annars brukar det mesta gå bra utan protester.
Under morgonen har han varit väldigt pigg men nu börjar hon att se lite sliten ut igen och hon klagade nyss på att det gjorde ont i halsen. Får sitta still en stund och kolla på TV då.

Just det. Skulle berätta vad som hände igår. Jag skulle ju kolla på The Reader innan jag gick och lade mig och det gjorde jag också. Problemet var att jag bara fick se typ första tredjedelen för DVD:n hade slutat att spela in vid TV4-nyheterna och sen var det slut. Fy fasiken vad irriterande! Den var ju svinbra också så jag kände mig verkligen snuvad. Vet att de har filmen på bibblan så jag tänkte låna den idag men då var den utlånad. Skit också!
Ska nog ta en tur upp till bibblan ändå sen när Peter kommer hem. Lina behöver nya böcker och det kanske finns någon annan film att låna om inte annat...

1 kommentar:

Bettan sa...

Åh jag vet hur LÅÅÅÅÅÅNGTRÅKIGT det är att fördriva sjuktid.... Kollat på Disneyjuniors hemsida nåt?! Om inte annat för llite variation ;-) ...

Krya på lina!