torsdag 31 januari 2013

Tessan strikes again!

Dagarna går så fort att jag helt enkelt glömde att blogga igår! Så kan det gå:)
Vad har jag haft för mig då?
Först och främst bestämde vi lite hastigt och lustigt igår att vi ska åka på båtmässan i Göteborg den här helgen. Våra kompisar undrade om vi skulle hänga på och eftersom jag är ledig och har världens bästa mamma som ställer upp som barnvakt så blir det så! Så himla kul! Vi var ju där ifjol och det var jätteroligt att klättra runt på alla svindyra båtar:)
Vi åker efter jobbet imorgon kväll så vi är inte framme förrän sent men det spelar ingen roll eftersom vi stannar tills på söndag.

Igår var det också barngympa igen och vi var några fler än förra gången även om det finns plats för fler kids om det finns någon som skulle tycka det var roligt:)

På kvällen kollade jag på Manchester United mot Southampton. Blev onödigt spännande på slutet men Man U. vann med 2-1 och leder nu Premier Leauge med sju poäng igen:)
Bakade även en LCHF-kladdkaka som jag snodde en bit av. Annars har jag varit riktigt duktig den här veckan. Inget socker alls och det märks på hela mig. Humöret är på topp!

Idag har det också varit en riktigt bra dag. Mycket att göra på jobbet, vår i luften och så har vi haft lite familjedag. Hade lovat Angelina att vi skulle bowla i helgen men eftersom vi ska bort då fick det bli idag istället. Men först fick hon göra cheesecakedessert till efterrätt. Receptet hade hon skrivit ut på Bolibompasidan och hon har tjatat ett tag på att få göra detta. Blev hur läckert som helst och det var en mäkta stolt tjej som bjöd pappa, Stefan och Oliver på dessert:)

Bowlingen vann ju jag då:) Det var längesedan jag spelade så det var minst sagt ringrostig och inget resultat att skryta över men jag satte i alla fall tre strikes;) Det är jäkligt kul att bowla!
När vi kom hem tappade Angelina till sist sin framtand som har varit lös i evigheter! Nu får vi se om tandfeen kommer på besök inatt:)

Nu ska jag Twittra lite och sen försöka somna i tid idag igen. Har varit jätteduktig på det den här veckan. Inte en kväll efter klockan tolv vilket är ovanligt. Har vaknat halv sex varenda morgon också:) gött!
Nattinatt























Inga kommentarer: