torsdag 15 november 2012

Slowmotion

Det värsta med att ha sådan här horribel träningsvärk som jag har haft idag är inte att man har så ont att man stönar när man går i trappor eller stöter emot något. Näe...det är att allting går i slow motion. Man kan inte ta sig så snabbt som man vill ifrån punkt A till B. Allting blir liksom segt och omständigt. Man blir liksom väl medveten om vilka muskler som används till vad.
Ja jag klagar, jag vet men detta letar sig lätt upp på topp-tio-listan över gånger jag har haft hemsk träningsvärk.
Hade faktiskt tänkt att dra en sväng till gymet idag men det var inte fysiskt möjligt. Lockar inte att ställa sig på löpbandet när man knappt kan gå!
Måste var igång tills på lördag igen för då ska jag lägga upp passet som jag ska köra på söndag kväll. Satsar på detta:)

Idag har det varit en segdag. Har varit en riktig tröttis hela dagen. Kanske för att jag sov ovanligt många timmar inatt. Hann aldrig se någon film utan däckade vid tio och sov tills sex.
Kändes som om jag gick i dvala i stort sett hela dagen på jobbet också. Inte ens kaffe hjälpte:)


Blev smarrig fisk till middag idag och sen har jag äntligen kollat på premiäravsnittet av "Wild things with Dominic Monaghan". Brukar normalt sett inte kolla på natur/djurprogram men jag följer Dom på Twitter och tycker att han är skitkul så jag gav det en chans. Programmet handlar om hur han åker runt i en massa länder på jakt efter extremt ovanliga och farliga djur. Det första programmet var i alla fall hur spännande som helst och innehöll både fladdermöss, tarantellor, ormar, sömngångare och så naturligtvis den köttätande och dödligt giftiga tusenfotingen som Dom letade efter. Lina satt också och kollade med mig på slutet och frågade om när vi kunde se nästa avsnitt:) Kommer defintivt att fortsätta titta.

Annars har dagens snackis varit (förutom SD som jag INTE tänker ägna radutrymme åt) varit Zlatans målorgie på Friends Arena igår. Eller Friendz Arena som den numera borde heta. Jag skippade att kolla på matchen igår och det ångrar jag bittert idag. Zlatans 4-2-mål var något extraordinärt. Kolla själva om ni nu har lyckats att undgå det...

 
Jahapp...nu är det kväll igen då och fredag imorgon. Veckorna fortsätter att svischa förbi mot jul.
Apropå jul så måste jag komma på något snyggt och genomförbart att göra i "mitt" fönster på julskyltningen. Bara två veckor kvar ju!
 
Imorgon blir det jobb hela dagen och sen direkt iväg på trippelkalas. Ska jobba på lördag också så det måste bli hyfsat lugnt men det är ju alltid kul att gå på fest:)
Nu är det tajm för sängen så får vi se om jag hinner kolla film idag innan jag snusar sött...
 
Se ya!

Inga kommentarer: