onsdag 26 oktober 2011

Back to basic

Som jag har nämnt förut så har min viktnedgång verkligen inte varit något att skryta över den senaste tiden. Vågen leker berg och dalbana och ändå tycker jag att jag är duktig med maten den mesta delen av tiden. Men något galet måste jag ändå göra eftersom jag inte går ner. Har ju försökt att variera mig lite mera den senaste tiden och speciellt då frukosten. Har bakat LCHF-bröd, käkat wraps och annat än ägg och bacon. Visst har jag käkat lite festligare grejer på lördagar men det brukar inte hindra viktnedgång om jag sköter mig resterande sex dagar i veckan. Jag menar: jag vägde flera kilo mindre i våras och då åt jag på ungefär samma sätt och gick ändå ner. Hmmm....trodde felaktigt att jag skulle gå tillbaka till den vikten så fort jag kom igång med träningen och så men det vill sig liksom inte. Med andra ord måste jag göra något och då får vi börja med att dra ner på lite mejeri tror jag. Kanske har blivit lite för mycket av den varan på sista tiden? Lite mera back to basic med ägg och bacon till frukost och kött/kyckling/ fisk med sås helt enkelt till lunch/middag. Naturligtvis får jag även verkligen försöka att avstå från "lördagsgodiset". Det vore det bästa av allt. Problemet är att det blir lite trist i längden tycker jag att äta lite striktare LCHF men ska de sista kilona bort så får jag nog ta det helt enkelt. Att äta mycket ägg brukar funka ganska så bra:)) Jag har varit så jäkla bortskämd med att kilona rasar så fort jag skärper till mig så nu får jag visa att jag klarar lite motgång också.
När det gäller träningen så kör jag ju inte riktigt lika intensiva pass nu som i våras. Då körde jag ju ganska så mycket spinning plus att jag började att springa också under våren och det gjorde nog sitt till. Saknar verkligen spinningen!
Är också sugen på ett riktigt grymt gympass men då får jag bli frisk först. Läste i LCHF-magasinet om slow burn och det vore jäkligt kul att testa på gymmet.
Det går ut på att man ska utföra övningen i ett så långsamt tempo som möjligt och orka göra reps i cirka 1,5 minut och då ska du inte orka göra en enda till. Då har du rätt belastning. Man ska köra mellan 7-8 övningar varje gång du tränar så då behöver du inte heller lägga ned så mycket tid på det hela. Verkar intressant och jäkligt jobbigt.
Ja det är bara att bita ihop och kämpa på så kanske de roliga siffrorna visar sig snart...

2 kommentarer:

Åsa - Poppikock sa...

Det kommer Tessan!! Kroppen ÄR konstig ibland!=))

Iréme sa...

Hej gumman
Så klart du klarar det med ditt jävlar anamma. Kanske har du haft det lite stressigt runt dig. Då är det svårt att gå ned i vikt hur duktig man än är med maten.

Kram mamma