lördag 15 augusti 2015

Roadtrip

Efter en hel vecka med fint väder så är det idag mulet och regnar här på Alcudia. Välbehövligt men hoppas det inte blir mer än en dag! 

Det var härlig temperatur imorse så jag tog en joggingrunda upp till gamla stan.

    
Så mysigt att springa runt i gränderna!
Sen fortsatte jag ner till strandpromenaden (som jag gör varje dag) och fick ett infall att slänga mig i havet. Vilket jag också gjorde. Med top och tights. Skorna tog jag dock av mig...

    
Helt underbart att ligga där ute i saltvattnet och guppa helt ensam! Vilken frihet och lycka!

Igår hyrde vi bil för att se oss omkring lite.
                                                                 
    Den här lilla pärlan...

Först tog vi en tur till Palma där Angelina äntligen (vi har letat sen vi kom hit) fick sin Minion som hon ville köpa för sina ihopsparade pengar!

     
Rätt så nöjd tjej! Hade råd med  Minecraft-lego också

Sen styrde vi kosan genom Manacor mot Porto Cristo och Cuevas dels Hams för att se på de mäktiga stalaktit och stalagtit-formationerna. Det var verkligen en upplevelse.

    

    


      

Nästa stopp blev det medeltida kastellet i Capdepera. Hade det inte varit så varmt hade jag velat spatsera runt i den fantastiskt mysiga staden också men insåg att vi hade antagligen svimmat! Det räckte med branten upp till kastellet om man säger så. Men utsikten var magnifik!

    

    

    




Vi åkte till Cala Mesquida, där vi bodde första gången jag var på Mallorca. Tänkte bada men tyvärr var den röda flaggan hissad så tji fick vi.

   
Cala Mesquida var sig dock väldigt likt. Så fint ställe!

   
På kvällen tog vi en tur upp till gamla stan för att käka middag 

 
Vi hade riktat in oss på ett svenskägt ställe som heter Bistro 1909

  

  
Märktes snabbt att det här stället var riktigt bra...de där oliverna var helt fantastiska!

  
Serranolindad kyckling med potatisgratäng, rödvinssky, vitlökscreme pch ungsrostade grönsaker för 130 spänn! Så jäkla gott att jag verkligen ångrade att jag åt förrätt!!

 

 
Jag fick dricka två eftersom Peter körde...godaste maten jag någonsin käkat på den här ön! Rekommenderas!

  

  
Lite balkonghäng fick avsluta en härlig dag!



























Inga kommentarer: