söndag 9 augusti 2015

La dolce vita

     
Precis det här sitter jag och tittar på nu medan jag solar mina ben på balkongen. Kollar ut på Alcudia-buktens vågor och känner att jo jag måste nog gå ned dit sen och slänga mig i även idag.

Är inne på dag två på Mallorca och känner att jag börjar komma ner i varv. Njuter av att göra i princip ingenting.
Igår var det 34 grader varmt, idag mer beskedliga 26. Lite halvmulet stundtals men det gör absolut ingenting. Det är så jävla skönt att slippa frysa!!!

Vårt hotell är helt perfekt. Även om det är gammalt så är det helt, rent pch fräscht överallt. Jättefint poolområde och ingen huggsexa om solstolarna. Har dessutom upptäckt att eftersom det är ett All Inclusive-hotell så är allt jäkligt billigt även för oss som inte har det! Bra bonus!

     
 
            Solhatt är skönt i värmen...

     
                         Två blötdjur

     Tidigt imorse snörade jag på mig löpardojorna och tog en runda på dryga fem kilometer längs Alcudia-stranden. Magiskt men varmt! Förhoppningsvis blir det en rutin den här resan. 

När det gäller maten så har jag inte käkat LCHF här nere men jag försöker hålla mig borta från glassen och sötsakerna, vilket har lyckats bra hittills. Öl slinker det dock ner men det får det göra. Jag har trots allt semester ;)

     Såg Manchester United vinna premiären mot Tottenham igår på en pub fullsmockad av engelsmän. Lövely!

    
Den här tjejen har fortfarande ont i sitt öra men verkar vara på bättringsvägen åtminstone. Skönt att se henne vara sitt vanliga glada jag igen. 

Nu ska jag lägga ifrån mig telefonen och softa vidare. So long så länge 




Inga kommentarer: