söndag 19 juli 2015

I denna kalla semestertid

Ja då var det äntligen dags för den efterlängtade semestern. I mitt fall en ganska kort sådan denna första omgång. Bara en ynka vecka. Men det är inte synd om mig. Nejdå. Två veckor på Mallorca väntar från och med sjunde augusti. Tack och lov ska tilläggas för till skillnad mot förra året verkar inte den här sommaren gå till historien som en av de bättre vädermässigt. Lite ironiskt att när jag för en gångs skull tar sen semester så är det lika pissigt väder som det brukar vara i alla fall. Jaja inget att göra något åt så det är bara att sysselsätta sig med annat. Jag avskyr att vara hemma när jag har semester så misstänker att det blir en del flackande. Imorgon är Tusenfryd inbokat och sen blir det nog en tur till Strömstad under veckan. 

Igår hann vi med lite loppis på hembygdsgården. Stefan köpte denna tjusiga klocka. 

Lunch på Sommarvik med 3/4 av familjen Axelsson. Alltid lika trevligt att träffa dem när de är i Värmlands-skogarna

På kvällen åkte vi upp till svärfars stuga vid Ösjön och grillade. Blåsigt och kallt men vackert som alltid.


Har redan kommit in i lunken känns det som. Har vaknat tidigt. Läst bok. Somnat om och sitter fortfarande kvar vid frukostbordet när klockan är elva. Så visst kan jag slappa. När jag har lust.





Inga kommentarer: