tisdag 30 juni 2015

Neverending love


Så var nu sista matchen för vårsäsongen då spelad efter mycket om och men. Det blev en riktig plattmatch från vår sida och jag erkänner: jag tappade humöret. Inte ofta jag gör det på planen men jag blev rätt och slätt fly förbannad av vår inställning till matchen. Vi som har kämpat över vår förmåga i de senaste matcherna var inte ens trea på bollen. Och detta mot ett lag som ligger sist i serien och inte hade vunnit en enda match innan igår! Sen hade vi i ärlighetens namn inget flyt framför mål heller och bolljäveln ville helt enkelt inte gå in! Som målvakt avskyr jag såna här matcher. Man står helt overksam långa perioder och helt plötsligt kommer det en slumpboll eller att någon bryter igenom och så blir det plötsligt farligt. Det gäller att ha extra fokus för att fixa det. Nåja förhoppningsvis lär vi oss något av denna match och vinner nästa gång! Jag vill knappast åka den långa vägen Rännberg t O r för att förlora igen! 

Annars så har min comeback i detta unga (alltså bortsett från mig och P.) och nystartade lag varit en över förväntan en positiv upplevelse. 
Tänk att jag vid trettiofem års ålder och närmare tjugo års fotbollsspelande fortfarande tycker det är så fruktansvärt kul och engagerande att spela. Kärleken till fotboll går aldrig över och då spelar det ingen roll om man spelar med jämngamla "kärringar" eller kids på fjorton år...

Inga kommentarer: