måndag 26 augusti 2013

Sommarens sista andetag

Så var det då måndag morgon och dags att kicka igång ännu en ny vecka. Tiden går med stora kliv mot höst men den senaste veckan har sommaren bitit sig kvar med besked och ingen är gladare än jag. Visst kyligt morgon och kväll men dagarna har varit fantastiskt sköna.
Såhär såg det till exempel ut igår när jag, soldyrkare nummer ett, passar på att samla så mycket energi som det någonsin går innan mörkret och kylan kommer.
Passade till och med på att ha lite picknick ute i trädgården:)

Hade över huvudtaget en väldigt go dag igår. Hann med en golfrunda med Bittan också och för en gångs skull gick det hyfsat. Bästa rundan för året! Banan är i kanonskick nu och jag hoppas att jag hinner spela lite mera under hösten.

I fredags spelade jag första forbollsmatchen för höstsäsongen när vi var i Eda och slog dem med 4-1. Hade inte värst mycket att göra i målet och vi vann stabilt.

Går idag in på min 29:e dag utan sötsaket så om två dagar har jag slagit mitt rekord! Fan vad jag är bra! Känns inte som om det finns någon anledning att bryta trenden så jag kör väl på ett tag till. Nu går det ju liksom av bara farten:)  

När det gäller träning så får man väl säga att veckan har varit bra. Har bara vilat två av sju dagar och det känns både här och där i kroppen kan jag säga. Efter fotbollssäsongen får jag nog knäcka rätt lite saker misstänker jag. Ryggen mår inte bra och axlarna ska vi inte ens prata om!  Idag får det bli vilodag åtminstone för jag jobbar sent och sen ikväll är det Man U- Chelsea. Går ju inte att missa!!

Ha en bra start på veckan allihopa!






1 kommentar:

Inga M sa...

Liv utan sötsaker är inte fel. Under veckan som gick hade jag fyra sockerfria dagar och visst mår man gott av det. Inga trötthetssvackor under dagen!
Ha en trevlig helg!