söndag 18 augusti 2013

Sommaren är över

Ja nu får man nog nästan säga så. Att sommaren officiellt är över.
Imorgon börjar jag jobba igen och min lilla tjej ska börja första klass. På onsdag börjar den stora pöjken gymnasiet.
Känns lite surrealistiskt faktiskt.
Det har varit en riktigt bra sommar och det känns som om man har hunnit med ungefär det man ville hinna med så jag har egentligen inte så stor ångest över att möta hösten.
Har verkligen passat på den här veckan att slappa så mycket som möjligt och ladda batterierna. Känns som om jag är redo! 
Här kommer en snabb sammanfattning av vad som hänt under helgen:

I fredags lekte Angelina med M. nästan hela dagen lång så jag hann att pyssla med både det ena och det andra här hemma.


På kvällen satt jag på Tingevi och hejade på tjejerna när de spelade match mot Fiskevik. Tortyr att inte vara på planen! 1-1 slutade matchen vilket var jäkligt orättvist eftersom "vi" var det bättre laget matchen igenom.

Igår startade vi dagen i Töcksfors. Stefan körde folkracetävling och för en gångs skull passade det bra så vi kunde kolla!
Första tävlingen i Volvo gick jättebra!
Stefan hamnade på tredje plats till slut i A-finalen och var riktigt nöjd med dagen. Stefans tjej J. kom på fjärde plats.

Nästa helg blir det tvådagars-tävling i Karlstad!

Igår kväll drog vi på fest hos U och J. Hela gänget samlat för första gången på evigheter. Jätterolig kväll blev det!!

Idag har jag inte gjort ett vettigt skit på hela dagen. Verkligen ingenting. Skönt.

Har klarat 21 dagar utan att äta varken kakor, glass eller godis.
Den här veckan har det däremot blivit lite skitmat plus all öl igår men jag har ju trots allt haft semester. Blir skärpning igen imorgon. Har väl inte gett något lysande resultat på vågen än så länge men byxorna sitter i alla fall lösare. Är sjukt nöjd över att ha klarat tre veckor utan snask i alla fall:)
Nu taggar jag för en bra höst med förhoppningsvis lite mer träning också!



Inga kommentarer: