tisdag 26 mars 2013

Stressigt värre

Ja nu rycker påsken närmre med stormsteg och jag älskar det!
Vet inte varför jag är så förtjust i påsk men det kan ju ha med allt godisätande att göra haha... Nejdå. Mest beror det nog på att man är mycket ledig och oftast är påsken starten på våren. Så verkar dock inte fallet bli i år. Prognoserna pekar på fortsatt vinterkyla men jag antar att man får vara glad att solen är framme mycket och värmer på dagen i alla fall:)

Det lite småjobbiga med påsken för min del är att vi har minst sagt fullt upp på jobbet. Idag har det varit stressigt värre men på sätt och vis är det skönt också att det rör på sig. Tudelade känslor det där.
Nåväl. Två hektiska dagar kvar och sen är det långledigt för min del eftersom jag faktiskt är ledig även påskafton i år. Hur gött som helst!!

Har inte hunnit påskpynta det minsta men jag och Angelina kom ut i skogen förut och hann att plocka lite ris innan det blev mörkt. Får försöka fixa lite imorgon när vår kamin förhoppningsvis är färdiginstallerad och klar för användning. Vill naturligtvis ha lite städat innan pyntning:)

Måste berätta en rolig sak. Min sambo har äntligen gått med på att prova LCHF på ordentligt vis och är nu inne på sin andra vecka. Han har ju stora problem med sin mage i vanliga fall och det har redan gett resultat! Hur bra som helst! För att inte tala om hur mycket lättvindigare det blir att laga mat:)
Ett ytterligare plus blir att jag skärper till mig också. Vill ju inte vara sämre än han liksom;)





Inga kommentarer: