söndag 17 februari 2013

Här var det slött

Så var ännu en vecka snart över och det går sakta men säkert åt rätt håll även om det har snöat en hel del den här veckan. Det är i alla fall en hel del ljusare och det hjälper på humöret känns det som.

Sen jag skrev här i bloggen senast har Alla Hjärtans Dag passerat. Inget som jag och sambon firar eftersom vi har årsdag exakt en vecka efter. I år var han inte ens hemma faktiskt eftersom han var på jobb i Uppsala. Fick dock ett väldigt sött kort av min dotter som värmde mitt hjärta:)

 

I fredags var jag först med Angelina till tandläkaren där hon fick sina sexårständer penslade. Hon var naturligtvis hur duktig som helst och det hela var över på en kvart. Senare på kvällen tappade hon dessutom sin andra tand inom loppet av en vecka.

Är man duktig tjej så får man en grej:)
 
Resten av fredagen ägnades åt jobb såklart och sen fredagsmys förstås:)

Jag hade dagen till ära min fina Fredagsmys-tisha:)

Helgen har varit enastående lugn eftersom jag har varit ledig.
Har städat och donat, kollat på massvis med sport och bara laddat batterierna. Väldigt skönt med en hemmahelg!
Kom ut på en härlig långpromenad igår kväll också och siktar på att göra det även idag. Så skönt med frisk luft och nu är temperaturen helt lagom.
Måste försöka komma igång bättre med träningen den här veckan. Snorar fortfarande men känner mig i övrigt pigg så det skadar inte att försöka i alla fall. Har slarvat otroligt mycket med maten också på senaste tiden. Vet inte riktigt varför. Behöver ta tag i mig själv helt enkelt. Ny vecka nya tag eller hur?

 
Såhär har det sett ut stora delar av den här helgen. Soffläge framför skidskytte, slalom och längdskidor....
 
Kollade Melodifestivalen igår också. Har ju missat de första två delfinalerna så igår var det ingen återvändo. Ja vad ska man säga? Same procedure as every year:) Lite av varje och ingenting som egentligen var något att ha. Till skillnad från många andra så tyckte jag att Körberg och Company var lite roliga men vinna ska de ju såklart inte göra. Kommer däremot refrängen ännu så jag antar att låten var lite catchy:) Känner att jag inte riktigt orkar bry mig om mellon i år. Det kommer ändå inte att komma en Euphoria på många år igen....
 
Ha en fortsatt trevlig helg:)


 




 


 

Inga kommentarer: