tisdag 8 januari 2013

Energi!

Äntligen äntligen har min vanliga energi återvänt! Efter julens sockerkoma och förra veckans slappande så känner jag mig nu som ett fulladdat batteri. Har fått mer vettigt gjort bara idag än vad jag har fått på flera veckor sammanlagt. Så gött!

Passade på att använda energin till att kasta ut julen när jag kom hem i eftermiddag. Var så less på alla tomtar och God Jul-grejer så jag tog ett ryck och inom två timmar var allt väck, inklusive granen. Nu är det bara att byta gardiner och få tillbaka allt där det stod förut;) men jag får ta det undan för undan.
Som vanligt när man kastar ut julen känns det så kalt och tomt. Som vanligt vill man köpa nya lampor och andra inredningsgrejer. Får se vad det blir...

Sen blev det efterlängtad fotbollsträning med tjejerna. Så kul! Nacken var konstigt nog mycket bättre idag (med tanke på hur ont jag hade igår) så det var inga problem. Stod både i mål och spelade ute och har numera stora fina brännsår på knäna. Hör till när man lirar inomhus.
Fick låna ett par dojor av C. som var supersköna och fick köpa dem till ett minst sagt fyndpris så nu är skobekymret löst också:) förra gången spelade jag ju i aerobicsskor (inte att rekommendera)!

Nu vet jag inte när jag kan träna nästa gång med tjejerna eftersom det är meningen att jag ska ha LCHF-cirkeln på tisdagar framöver. Skulle ha börjat idag egentligen men det har strulat lite. En av de saker som jag har pysslat och donat med under dagen. Får se om jag får ordning på det hela så vi kan komma igång! Synd bara att det ska krocka med fotbollen....

Här kommer mitt matintag för idag:
Frukost: en näve mandlar
Lunch: wrap med räkor, skagenröra, ägg och grönsaker
Middag: schnitzel med gräddsås, sallad

Nu är jag ju naturligtvis hur pigg som helst så jag ska nog passa på att ladda upp bilderna från festen i lördags. Kommer i ett enskilt inlägg:)

Imorgon är jag ledig och ska passa Filip och Linnea en stund. Delvis därför jag skyndade mig att plocka fram julsakerna;) När Filip är i farten är inget säkert:) haha!
Ska nog gå fint. Får väl ladda hem någon rolig app till telefonen för då sitter han stilla en liten stund i alla fall;) haha

Nattinatt

Inga kommentarer: