söndag 9 december 2012

Julparty i grannlandet

Hej på er! Det är dags att lägga ytterligare en vecka till handlingarna och nu är det bara femton dagar kvar till julafton. Det ni!
 
Den här helgen har jag varit ute på festligheter igen. Jag som typ aldrig är ute har verkligen fått min beskärda del de senaste veckorna.
Igår var det dags för julfest med Peters jobb och vi styrde därför kosan mot Fredrikstad.
 
 
Såhär ser packningen ut när gammalt folk ska ut på dåligheter;) Just in case...
 
Igår var det verkligen en perfekt vinterdag. Soligt, lagomt med snö och alldeles lagomt kallt. Sådana dagar gillar till och med jag vintern!


Framme på hotellet i Fredrikstad så möttes vi av denna skylt. Fattade inte riktigt grejen. Någon som vet?


Jättefint hotell fick vi bo på:)


Tessan är redo för lite party!
 
Träffade Peters närmaste kollegor på hotellet innan vi gick till restaurangen. Har träffat en av dem förut men måste erkänna att jag var lite nervös eftersom jag i övrigt inte kände en enda person där. Nåja...eftersom jag inte direkt är en blygsam person så ordnade detta snart upp sig.
Vi gick till ett jättemysigt ställe nere vid vattnet som hette Slippen där vi fick norsk jultallrik. Var oerhört skeptisk till detta eftersom jag överlag inte gillar norsk mat men det var helt ok.
Käkade pinnekött, ribbe, surkål och en massa annat som jag typ aldrig skulle sätta tänderna i annars och det gick ner...drack till och med akvavit (något som jag annars skyr som pesten).
Sen gick vi vidare till ett litet båtmagasin som låg en liten bit ifrån restaurangen och där bjöds det på Motown-show. En glad överraskning! Showen var riktigt bra och jag älskar ju Motown-låtar. Blev riktigt bra drag på slutet:)
 
Några sådana här gick det ned...


 
Efter showen avslutade vi kvällen i hotellbaren med en hel del prat och stoj innan vi knoppade in. Verkligen en supertrevlig kväll!
 


Utsikt från hotellfönstret. Lite grått och trist idag.
Käkade god hotellfrukost imorse och slappade en bra stund på hotellrummet innan vi åkte hem igen. Ganska så sega och trötta idag båda två:)
Jag har dessutom ett svullet ben eftersom jag snubblade rätt så rejält i mina höga skor när vi var på väg hem till hotellet igår. Andra gången jag gör detta! Ska nog inte ha de skorna när jag är ute och rumlar med andra ord. Nästa gång slår jag väl ihjäl mig:)
Å just det ja...lyckades hälla vatten i knät på Peters kollega E. också....Hmm...det där med att uppföra sig är inte min grej:) Undrar om vi får komma nästa år?


Eftermiddagen har spenderats med Manchesterderby. Manchester City - Manchester United. Jäklar vilken match det blev! Spänning ifrån start till de sista skälvande minuterna när Robin van Persie stänkte in segerbollen. Så jäkla gött och nu drar Man U undan i toppen! Bör väl nämnas att Rooney gjorde två mål också och att Balotelli visade vilken jättebebis han är när han blev utbytt av Mancini....
 
Nu ska det inte bli många knop resten av kvällen för jag är så jäkla trött! Det kostar på att ligga på topp men inte heller den här gången har jag varit det minsta bakis. Väldigt knepigt det där men jag antar att arsenalen med läkemedel som ni såg på bilden ovan har något med saken att göra:)

Har förresten smakat på pepparkaksglassen som jag gjorde häromdagen och den blev fantastiskt god nu när den hade frusit ordentligt. Ni ska få receptet med det samma:)

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll:)

 
 


 




 

Inga kommentarer: